تزریق گاز اوزون در شانه + فواید

 تاثیر تزریق گاز اوزون در شانه

 تزریق گاز اوزون در شانه یا اوزون تراپی شانه برای مراجعینی که دچار مفصل شانه آسیب دیده هستند، بسیار اثرگذار است. مفصل شانه از انعطاف پذیرترین قسمت‌های بدن است. این نوع مفصل به شکل گوی و کاسه مانند می‌باشد و سر استخوان بازو در درون کاسه امکان حرکت را ایجاد می‌کند. در نتیجه انعطاف پذیری و استفاده زیاد از دست، مفصل‌های این ناحیه دچار آسیب می‌شوند.

 

 

معمولاً در چنین شرایطی پزشکان متخصص روش اوزون تراپی را به عنوان بهترین راه برای کاهش علائم درد توصیه می‌کنند. تزریق گاز اوزون در شانه در صورت داشتن نشانه های شانه منجمد، التهاب تاندون عضله دو سر و آسیب روتاتور کاف موثر است.برای درمان همه این علائم که همگی دامنه حرکت وی را مختل کرده‌اند، بیماران می‌توانند از طریق این روش استفاده کنند. در ادامه این مقاله به فواید تزریق گاز اوزون در شانه خواهیم پرداخت.

نحوه تزریق گاز اوزون در شانه

 بسیاری از مراجعان در ارتباط با نحوه تزریق گاز اوزون در شانه سؤال دارند. در روش اوزون تراپی ابتدا اوزون با اکسیژن خالص با دستگاه ژنراتور برای تزریق به بیماران آماده می‌شود. گاز اوزون مخصوص پزشکی شامل دو درصد اوزون و ۹۸ اکسیژن است. اما همین میزان کم اوزون می‌تواند تأثیر زیادی برای درمان بیماری‌ها داشته باشد. بخش زیادی از گاز اوزون به بافت نرم و مفصل‌ها تزریق می‌شود. پس از ترکیب گاز O2 و  O3 به چند طریق می‌توان برای درمان بیماران اقدام کرد.

روش‌های تزریق گاز اوزون به شکل رکتوم، خوراکی، از طریق روش موضعی، تنفس و یا از طریق ترکیب آن با خون به صورت درون وریدی است. پزشکان تقریباً هرگز اوزون را به تنهایی تزریق نمی‌کنند.

نحوه تزریق گاز اوزون در شانه

اوزون تراپی شانه معمولاً این گاز با پرولوتراپی یا پی ‌آر ‌پی و یا تزریق سلول‌های بنیادین به کار گرفته می‌شود. در روش پرولوتراپی تزریق مقدار کمی از ترکیب ویتامین‌ها نوکائین و مواد ترمیم کننده صورت کی گیرد تا روند بهبود بیمار تسریع داده شود. پس از آن نیز بلافاصله تزریق اوزون انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی شانه چیست؟

 تاثیر تزریق گاز اوزون در شانه

 اگر می‌خواهید متوجه شوید که چگونه تزریق گاز اوزون در شانه می‌تواند اثرگذاری داشته باشد باید ابتدا بدانید که چه اتفاقی در بدن می‌افتد. اگر روش درمانی اوزون تراپی جواب ندهد، این موضوع به دلیل تغییر مصرف اکسیژن در بدن است.

زمانی که گاز اوزون به بدن تزریق می‌شود، به علت وجود ۹۸ درصدی اکسیژن، این گاز در کارایی سلول‌ها و تبدیل کردن انرژی موجود در اکسیژن به انرژی مورد نیاز بدن برای فعالیت‌های فیزیولوژیک بسیار نقش دارد.

بنابراین زمانی که شانه آسیب دیده و تزریق گاز اوزون در شانه صورت می‌گیرد، می‌تواند در روند بهبود بیمار به دلیل کاهش التهابات شانه و همچنین تسکین درد شانه پیچ خورده یا آسیب مزمن روتاتور کاف مؤثر باشد.

 توجه داشته باشید که برخلاف تصور بسیاری از مراجعین اوزون تراپی به خودی خود باعث درمان نمی‌شود. به محض تزریق این گاز بلافاصله توسط بافت نرم جذب خواهد شد. سپس به آمینواسیدها و لیپیدها متصل می‌شود و از آن ترکیب پراکسید شکل می‌گیرد.

پراکسید هیدروژن که به عنوان اوزونیدها نیز شناخته می‌شود، باعث افزایش بهره‌برداری اکسیژن توسط بافت شانه خواهد شد. در نتیجه ساخت آنزیم‌های بافر آنتی اکسیدان در بدن بالا می‌رود. در واقع اوزون تراپی به درمان علت زمینه‌ای بیماری‌ها کمک نمی‌کند و فقط علائم و نشانه‌های درد را از بین می‌برد.

 تاثیر تزریق گاز اوزون در شانه

فواید تزریق گاز اوزون در شانه

 تزریق گاز اوزون در شانه فواید بسیاری دارد. افرادی که از روش اوزون درمانی بهره می‌برند، سریع‌تر از بیمارانی که روش جراحی را برای درمان انتخاب می‌کنند، بهبود می‌یابند. در مجموع روش اوزون تراپی شانه مزایا و فواید زیر را دارد:

1- بهبود علائم شانه منجمد

2- تسکین و بهبود علائم کشیدگی شانه

3- افزایش اکسیژن رسانی به بافت‌های شانه

4- ایجاد اثر ضد پلاکتی در ناحیه آسیب دیده

بیشتر بخوانید: علت درد شانه چیست؟ + درمان

5- افزایش آنتی اکسیدان بدن

6- کاهش نیاز بیمار به مصرف دارو

7- افزیش روند بهبودی مراجعین

8- بهبود و التیام وضعیت روحی بیماران

9- اوزون درمانی به بیماران کمک می‌کند تا سریعتر به زندگی عادی خود بازگردند..

10- تزریق گاز اوزون در شانه عوارض و خطرات جانبی و تداخل دارویی ندارد.

کلینیک دکتر ناصح یوسفی با داشتن کادر مجرب از متخصصان ارتوپدی و توانبخشان در هنگام تزریق گاز اوزون در شانه مراقبت‌های پس از آن را به بیمار ارائه خواهند کرد. برای ثبت نوبت می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

دکتر ناصح یوسفی

عوارض جانبی تزریق اوزون در شانه

 برخی از روش‌های درمانی عوارض جانبی بالقوه‌ای دارند و اثر درمانی آنها قطعی نیست. ممکن است برای برخی مفید و برای برخی پرهزینه باشند. طبق نظرات مردم در مورد اوزون تراپی و همچنین تأیید پزشکان متخصص این روش به دلیل غیر تهاجمی بودن نسبت به روش‌هایی مانند جراحی و مصرف مسکن‌ها می‌تواند اثر درمانی منحصر به فردی داشته باشد.

 در برخی از بیماران نیز که داروهای ضد التهاب مانند ایبوبروفن و سدیم ناپروکسین استفاده می‌کنند، باید حتماً شرایط بیمار بررسی شود. توصیه می کنیم برای کاهش خطرات و عوارض جانبی حتما به پزشکان متخصص و کلینیک های معتبر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

 خلاصه مطالب

تزریق گاز اوزون در شانه در بهبود علائم و نشانه‌های درد بیماران بسیار تاثیرگذار است. گاز اوزون به دلیل داشتن مقدار زیاد اکسیژن می‌تواند دامنه حرکتی افرادی که دچار آسیب‌های شانه هستند را گسترش دهد. برخی از افراد در ارتباط با عوارض جانبی تزریق گاز اوزون در شانه سؤال دارند.

باید اشاره کنیم که این روش به دلیل غیر تهاجمی بودن نسبت به روش‌های دیگر در کاهش علائم درد بسیار مؤثر است. فقط کافی است که مراحل اوزون تراپی تحت نظر پزشکان متخصص صورت بگیرد. کلینیک دکتر ناصح یوسفی یکی مراکز درمانی معتبر است که می‌توانید تمام مراحل اوزون درمانی را در این کلینیک زیر نظر توانبخشان مجرب انجام دهید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • جمشید آقایی, 11 دی, 1402 @ 4:52 ب.ظ پاسخ

    سلام. آیا اوزون تراپی گردن مفید است؟

  • فرشاد فرنامی, 11 دی, 1402 @ 4:54 ب.ظ پاسخ

    خسته نباشید. اوزون تراپی کمر برای دیسک کمر نیز انجام می شود؟

  • فریما شیرازی, 11 دی, 1402 @ 4:55 ب.ظ پاسخ

    از اینکه مطالبی را در خصوص اوزون تراپی منتشر می کنید متشکریم.

    • مدیر, 11 دی, 1402 @ 5:00 ب.ظ پاسخ

      با سلام. ممنون از اینکه نظرات خود را با ما در میان می گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت