اوزون تراپی شانه چیست؟

اوزون تراپی شانه چیست؟

اوزون تراپی شانه از بهترین روش‌های درمانی است. اگر به دلیل درد شانه به پزشکان متخصص یا کلینیک‌های فیزیوتراپی مراجعه کرده باشید، شاید یکی از راه‌های درمانی پیشنهاد شده به شما اوزون درمانی شانه باشد. اما این روش درمانی به چه میزان می‌تواند برای کاهش التهابات شانه مؤثر باشد؟ آیا اوزون تراپی می‌تواند یکی از راه‌های درمان اثبات شده برای بیماران باشد؟

 

 

اوزون درمانی شانه در حال حاضر یکی از متدهایی است که بسیار می‌تواند در کاهش درد بیماران تأثیر داشته باشد. از جمله مزایای این روش کاهش درد و التهابات شانه، درمان و بهبود شانه یخ زده است. اگر در ارتباط با هزینه اوزون تراپی شانه و عوارض احتمالی آن سؤال دارید، تا انتهای مقاله با ما باشید تا بیشتر در این زمینه توضیح دهیم.

روش اوزون تراپی شانه

این روش یکی از بهترین روش‌های درمان پزشکی است که بیماران مختلف از آن استفاده می‌کنند. اوزن با استفاده از دستگاه ژنراتور مخصوص، به گاز تبدیل می‌شود و به نسبت دو درصد اوزون o۳ و ۹۸ درصد اکسیژن o۲ جهت درمان بیماران بکار می‌رود.

برای درمان دردهای شانه این ترکیب به شکل مستقیم درون مفصل شانه تزریق می‌شود و توسط بافت‌های نرم جذب خواهد شد. در این روش اکسیژن رسانی به بافت‌ها و تاندون‌های شانه افزایش می‌یابد و روند درمان و ترمیم بیمار سریعتر خواهد بود. روش‌های انتقال گاز اوزون به بدن بیمار به شکل زیر است:

1- اسپری کردن گاز بر روی پوست: در این روش گاز مستقیماً بر روی پوست اسپری خواهد شد و در صورت داشتن زخم باز برای ضدعفونی بسیار مؤثر است.

2- انتقال گاز به داخل بدن: در این روش از طریق رکتوم ها و گوش‌ها گاز وارد بدن بیمار می‌شود.

روش اوزون تراپی شانه

3- ترکیب کردن گاز با خون: در این روش گاز اوزون با خون ترکیب می‌شود و مقداری از آن از طریق لوله یا سرنگ وارد جریان خون می‌گردد.

4- آشامیدن گاز: در این شیوه گاز اوزون در یک مایع حل می‌شود و به بیمار خورانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی صورت

اثر اوزون تراپی در درمان درد شانه

شاید برای شما این سؤال به وجود آمده باشد که چطور می‌توان از اوزون تراپی برای درمان دردهای شانه استفاده کرد؟ پزشک متخصص پس از اینکه از شرح حال و زمان شروع درد بیمار را اطلاعات لازم را کسب کند، با استفاده از روش‌های مختلف علت بیماری را بررسی کرده و می‌تواند برای درمان آن اقدام کند.

در این فرایند فرد بیمار باید اطلاعات کافی در مورد دامنه حرکتی خود را در اختیار پزشک قرار دهد. سپس پزشک دست طرف دست بیمار را در جهات مختلف حرکت می‌دهد و آزمایش دامنه حرکتی غیر فعال را انجام می‌دهد.

اثر اوزون تراپی در درمان درد شانه

اگر دلایل درد شانه، پارگی تاندون، آرتروز شانه پارگی تاندون و روتار کاف شانه و شکستگی استخوان کتف باشد، از طریق اوزون تراپی نمی‌توان برای درمان کامل آن اقدام کرد.

به طور مثال زمانی که تاندون شانه پاره می‌شود، اتصال بین دو تکه پاره شده تاندون وجود ندارد. بنابراین افرادی که در این شرایط از روش اوزون تراپی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند به درمان کامل برسند و روش غیر از جراحی وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی مو چیست؟

مزایای اوزون تراپی شانه

روش اوزون تراپی شانه در قیاس با روش درمانی سنتی بهتر عمل می‌کند و  مزایای مختلفی برای مراجعه کنندگان دارد. از جمله مزایای اوزون تراپی شانه می‌توان در درمان شانه یخ زده یا کاهش علائم آن و کشیدگی تاندون‌های شانه اشاره کرد.

این روش از سایر روش‌های درمانی ایمن‌تر است و در موقعیت‌های مشابه بیشتر استفاده می‌شود. شواهد علمی مبنی بر اثرگذاری اوزون درمانی شانه موجود است و افراد می‌توانند با کمترین میزان عارضه این روش را امتحان کنند. بعلاوه این روش نسبت به سایر روش‌ها از جمله تزریق استروئیدها و مسکن‌ها کم هزینه‌تر است. کلینیک prp دکتر ناصح یوسفی از بهترین مراکز درمانی غرب تهران است. متخصصان این کلینیک با رعایت استانداردهای اوزون درمانی شانه می‌توانند تسریع روند بهبود بیماران کمک کنند. 

دکتر ناصح یوسفی

عوارض اوزون تراپی شانه چیست؟

براساس گزارشات علمی و شواهد موجود اوزون تراپی شانه می‌تواند به کاهش دردهای مربوط به انواع بیماری‌های شانه مؤثر باشد و دامنه حرکتی مفصل شانه راه افزایش دهد. در مجموع روش اوزون درمانی شانه می‌تواند برای کاهش درد و التهابات و بهبود انعطاف پذیری بسیار تاثیرگذار باشد. 

افرادی که از این روش درمانی تحت نظر پزشکان متخصص و توانبخشان استفاده کرده‌اند، کمتر با عوارض اوزون تراپی شانه مواجه شده‌اند و توانسته اند در چند جلسه درمانی روند بهبود را مشاهده کنند. از این حتما مراحل درمان از طریق گاز اوزون را تحت نظر متخصصان انجام دهید. 

مقالات بیشتر: علت دردشانه چیست؟

هزینه اوزون تراپی شانه

زمانی که به کلینیک‌های درمان از طریق روش اوزون تراپی مراجعه می‌کنید، باید به چند فاکتور در هزینه اوزون تراپی شانه توجه کنید. مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر قیمت اوزون درمانی عبارتند از:

1- شدت بیماری و وضعیت بیمار

2- نوع عارضه تحت درمان

3- کلینیک درمانی و تجهیزات لازم

4- فرایندهای مورد استفاده در طول درمان

از سوی دیگر اینکه افراد چند جلسه اوزون تراپی شانه را انجام دهند، بسیار می‌تواند در هزینه آن مؤثر باشد. توصیه می‌کنیم در قبال هزینه‌ای که برای هر جلسه پرداخت می‌کنید، به پزشکان و متخصص مراجعه نمایید تا مراحل درمان را به خوبی انجام دهند و مراقبت‌های پس از اوزون درمانی شانه را در اختیار شما بیماران عزیز قرار دهند.

هزینه اوزون تراپی شانه

خلاصه مطالب

اوزون تراپی شانه از روش‌های نوین درمان عارضه‌های مربوط به شانه است. مفاصل شانه می‌توانند به دلیل آسیب دیدگی دامنه حرکتی کمتری داشته باشند یا افرادی هستند که دچار پارگی تاندون شانه شده‌اند. در این زمان اوزون درمانی شانه می‌تواند به بهترین شکل بیماران کمک کند.

از مهمترین مزایای این روش می‌توان به کاهش علائم درد شانه یخ زده، کاهش التهابات و همچنین افزایش روند بهبود بیماران اشاره کرد. این روش عوارض جانبی بسیار کمی دارد. برای اینکه خطرات اوزون درمانی شانه را به حداقل برسانید، حتماً به پزشکان متخصص و کلینیک‌های درمانی معتبر مراجعه کنید. کلینیک prp دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین کلینیک‌ها در زمینه درمان عارضه‌های شانه است و با مراجعه به این کلینیک می‌توانید مراحل اوزون درمانی شانه را تحت نظر پزشکان حاذق انجام دهید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت