پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

پی آر پی زانو پی آر پی ایران

پی آر پی زانو یکی از روش های جدید برای رفع درد زانو می باشد. این تکنیک درمانی یکی از تکنیک های مفید و موثر به شمار می آید که امروزه به کار برده می شود. پی آر پی زانو در ایران نیز انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به متخصص تزریق پی آر پی این عمل را انجام دهید.

پی آر پی زانو

این تکنیک درمانی جدید برای بهبود آسیب های زانو مناسب است. مقادیر بسیار زیادی پلاکت در داخل پی آر پی وجود دارد که این پلاکت ها بخشی از خون به شمار می روند و دارای فاکتور رشد و پروتئین هستند. موادی که در پی آر پی وجود دارد باعث می شود تا بافت آسیب دیده ترمیم و بازسازی شود، عملکرد مفاصل بهبود پیدا کند و شدت درد در محل آسیب نیز کاهش می یابد. پلاکت هایی که استفاده می شود از خون شخص بیمار گرفته می شود و دوباره به ایشان تزریق خواهد شد. بدین صورت این تکنیک درمانی بدون انتقال بیماری است و راهی کاملا ایمن محسوب می شود. 

 

پی آر پی زانو تهران
پی آر پی زانو تهران

 

اشخاصی که نمی توانند پی آر پی زانو انجام دهند

در خصوص اینکه چه اشخاصی می توانند این عمل را انجام دهند یا خیر نمی توان به قطعیت مطلبی را بیان کرد. اما برای درمان از طریق این روش ملاحظاتی را باید در نظر گرفت که در ذیل به آنها اشاره شده است:

👈 سن: در مورد این موضوع باید گفت که هر کس با هر شرایط سنی می تواند تزریق پی آر پی را انجام دهد.

👈 سلامتی: اشخاصی که از سلامتی بالایی برخوردارند می توانند از این روش درمانی بهترین نتیجه را بگیرند.

👈 وضعیت خون: گروه خونی شخص بیمار برای انجام این عمل مهم نیست. اما پلاکت های خون شخص باید در حد نرمال باشد و اگر نبود باید معایناتی توسط متخصص بر روی بیمار انجام شود. 

 

بیشتر بدانید:  همه چیز در مورد اوزون تراپی

 

چگونگی عمل پی آر پی زانو

تزریق prp زانو به این صورت است است که ابتدا از فرد بیمار مقداری خون گرفته می شود. خون را داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهند. نمونه خون در دستگاه با سرعت بالا به گردش در می آید تا پلاکت ها از سایر سلول های خون جدا شود. در مرحله بعد پلاسمای غنی شده از خون که دارای فاکتور رشد است را به داخل زانو تزریق می شود تا درد زانو و آسیب دیدگی های بوجود آمده درمان شود. میزان تزریق پلاسمای غنی شده به مقدار آسیب و درد بستگی دارد.  

 

پی آر پی ایران
پی آر پی ایران

 

عوارض تزریق پی آر پی زانو

بعد از اینکه تزریق بر روی فرد بیمار انجام شد در محل تزریق prp عوارضی را در بر خواهد داشت که در ادامه به آنها می پردازیم. این عوارض احتمالی شامل آسیب به بافت، آسیب به اعصاب اطراف محل تزریق، عفونت و درد شدید در محل تزریق می شود. اگر تزریق پی آر پی توسط متخصص کاربلد انجام شود عوارض کمتری دارد بنابراین قبل از انجام پی آر پی حتما به  یکی از بهترین متخصص های  پی آر پی ایران مراجعه کنید.

دکتر ناصح یوسفی

پی آر پی

پلاسمای مملو از پلاکت یا پی آر پی موادی است از اجزای اصلی خون و پروتئین های این ماده از رشد سلولی پشتیبانی می کند. دانشمندان و محققین با استفاده از روش های علمی و پزشکی پلاسما را از خون جدا می کنند و  آن را غلیظ  کرده به این صورت پی آر پی را تولید می کنند. زمانی که پی آر پی تزریق می شود این ماده باعث می شود سلول های جدید و سالم رشد کنند و همین امر باعث بهبودی خواهد شد. این روش درمانی یکی از روش های موثر و مفید برای جلوگیری از درد زانو است.

 

پی آر پی زانو چیست؟
پی آر پی زانو چیست؟

 

کاربرد پی آر پی

دانشمندان برای پیدا کردن دیگر فواید پی آر پی هنوز در حال جستجو تحقیق هستند. این روش برای درمان درد زانو و همچنین به تعویق انداختن عمل جراحی زانو مفید است و اثر بخشی بالایی دارد. از این روش درمانی برای کمک به کسانی که دچار التهاب در مفصل زانو شدند، آرتروز زانو دارند، اشخاصی که تاندون زانوی آنها کشیده شده و  یا آسیب دیده، زانو دچار ناپایداری و کشیدگی شده استفاده می شود.  از این روش درمانی برای درمان دیگر مفاصل نیز استفاده می شود که عبارتست از:

  • سندروم تونل کارپال
  • صدمات رباط صلیبی قدامی
  • آسیب ها و درد در ناحیه گردن و کمر
  • درد مزمن در مفاصل
  • درمان انواع بیماری های اسکلتی-عضلانی
  • فشار و پارگی روتاتورکاف
  • درمان آرتروز در مفاصل مختلف
  • تاندونیت و پیچ خوردگی رباط
  • آرنج تنیس(تاندونوز)
  • کشیدگی های عضلانی
  • بی ثباتی مفاصل مختلف
  • آسیب دیدگی در مفصل شانه، آرنج و دیگر مفاصل

 

چه کسانی می توانند عمل پی آر پی را انجام دهند؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که هنوز محققین و دانشمندان در حال جستجو و تحقیق هستند. ولی در حال حاضر این روش برای کسانی که درد را با استراحت و فیزیوتراپی نتوانستد درمان کنند قابل استفاده است. افرادی که می خواهند عمل جراحی را به تعویق بیندازند هم می توانند از این روش برای درمان استفاده کنند. پی آر پی برای جوانانی که در ابتدای راه بیمار هستند نیست مناسب است.

 

◀️ نتیجه

قیمت پی آر پی زانو به شرایط فرد بیمار و میزان آسیب ایشان بستگی دارد و نمی توان قیمت پی آر پی زانو را به طور مشخص عنوان کرد. با توجه به نکاتی که در داخل مقاله ذکر شد در انتها باید حتما به این نکته اشاره شود که قبل از انجام تزریق پی آر پی حتما خوب تحقیق کنید تا این تزریق را نزد یکی از بهترین متخصصین prp ایران انجام دهید تا از عوارض و دردسرهای احتمالی بعد از آن پیشگیری کنید همانطور که می دانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. متخصصین پی آر پی تهران و یا هر شهر دیگر نیز باید مورد اعتماد شما باشند تا درمانی با کمترین عوارض و عواقب برای شما انجام شود.

ویدیوی نتیجه درمان درد زانو با پی آر پی

 

برای دانلود مقاله پی آر پی زانو چیست؟ روی لینک کلیک کنید.

4.7/5 - (19 امتیاز)

5 دیدگاه ها

  • علی سمیعی, 7 آبان, 1402 @ 4:13 ب.ظ پاسخ

    آیا روش درمانی دیگری برای از بین بردن درد مفاصل وجود ندارد؟

  • فرهاد, 7 آبان, 1402 @ 10:58 ب.ظ پاسخ

    سلام ممنون واقعا ايشون کارشون عالیه من چند جلسه پی ار پی کردم بسیار دکتر خوش اخلاق و صبور

  • سمانه, 7 آبان, 1402 @ 11:00 ب.ظ پاسخ

    بعد درمان واقعا زانوهام بهتر شدن و میتونم برم باشگاه و وزن کم کنم

  • فرشته سمایی, 24 آبان, 1402 @ 10:19 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشی
    من توصیه می کنم هر کسی میخواد پی آر پی زانو انجام بده حتما به دکتر یوسفی مراجعه کنه

    • مدیر, 25 آبان, 1402 @ 7:40 ق.ظ پاسخ

      سلام سلامت باشید
      بابت انرژی خوبتون متشکریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت