همه چیز در مورد اوزون تراپی کاربرد، عوارض و فواید

اوزون درمانی چیست؟

اوزون تراپی نوعی روش درمانی است که به روش تزریق انجام می شود. زمانی که قصد درمان فتق دیسک و بیماریهای التهابی مفصل را دارید باید روش های متعددی را در نظر داشته باشید. در خصوص روند پیشرفت تخریب مفصل و درد و التهاب داروهایی برای کاهش روند این موارد وجود دارد. اوزون تراپی نوعی موثر از روش های درمانی محسوب می شود. که اثر بخشی بالایی دارد و برای درمان ناراحتی های مفصلی روشی موثر به شمار می رود. 

اوزون

اوزون نوعی گاز طبیعی محسوب می شود که از سه اتم اکسیژن است. این گاز لایه اوزون را تشکیل می دهد. وظیفه لایه اوزون نیز حفظ زمین از اشعه ماوراء بنفش خورشید است. گاز اوزون دارای بوی تند است و هیچ رنگی ندارد. اکسیژن یکی از مغذی ترین ماده ها برای بدن است به طوری که بدن بدون آب و غذا می تواند تا چند روز زنده بماند ولی اگر به انسان اکسیژن نرسد سریعا حیات خود را از دست خواهد داد. تمام سلول هایی که در بدن ما انسان ها قرار دارند باید برای سم زدایی، تولید انرژی و حفظ سلامت خود همیشه اکسیژن داشته باشند و اکسیژن به آنها به صورت مداوم برسد. در هر زمانی اگر اکسیژن کافی به هر دلیلی اعم از سیگار کشیدن، ورزش نکردن، مشکلات تنفسی، آلودگی محیط، اندام نامناسب، باعث می شود عملکرد سلول های بدن دچار اختلال شود. 

دکتر ناصح یوسفی

نبود اکسیژن کافی در بدن باعث بروز بسیاری از بیماری هاست مانند خستگی مداوم، سرطان، استرس،آنفلوانزا، ضعف سیستم ایمنی، آرتریت است. در زمانی که بدن اکسیژن کافی را داشته باشد و اوزون در بدن به اندازه کافی باشد سلامتی به بدن برمی گردد و تمام این عارضه ها از بین می روند و انرژی بدن بیشتر می شود. 

اوزون درمانی
اوزون درمانی

اوزون تراپی چیست؟

این روش درمان یکی از جدیدترین راه های درمان است. این روش روشی است برای جلوگیری از ادامه کورتون درمانی و علم پزشکی برای بدست آوردن این روش تلاش های بسیاری را انجام داده است. اوزون تراپی مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مزیت های این روش درمان این است که عوارضی ندارد. همین موضوع به افراد مسن و دیابتی کمک بهتری را نسبت به روش های دیگر مانند کورتون درمانی کرده است. دیگر مزیت قابل توجه اوزون تراپی این است که در هنگام تزریق عفونتی ایجاد نمی شود و در بعضی موارد برای از بین بردن عفونت نیز از این روش درمانی استفاده می شود. 

روش درمانی اوزون تراپی روشی سالم و موثر برای درمان بیماری های مفصلی و عضلانی است. دکتر معالج با توجه به تشخیص خود میزان غلظت این مولکول را مشخص می کند و به بدن فرد بیمار تزریق می شود. از آنجایی که گاز اوزون در بدن و بعد از تزریق به اکسیژن تبدیل می شود در پی آن انرژی آزاد می شود و برای درمان دیسک کمر و سیاتیک به کار گرفته می شود. زمانی که انرژی در بافت آزاد می شود مواد تغذیه ای سلول به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. همین امر باعث می شود سلول های صدمه دیده به صورت کاملا طبیعی بهبود پیدا کنند علی الخصوص سلول های آسیب دیده دیسک کمر. روش اوزون تراپی یا ازون تراپی برای درمان بسیار از بیماری های عضلانی و مفصلی استفاده می شود.

کاربرد اوزون تراپی چیست؟

ازون تراپی یا اوزون تراپی یکی از روش های جایگزین در درمان بیماری های عضلانی و مفصلی است ک با تزریق اوزون در بدن باعث افزایش اکسیژن در بدن می شود. اوزون تراپی برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است و از طریق متخصصین تجویز می شود بیماریهایی مثل سرطان، ام اس، بیماری های قلبی، ایدز، آرتریت. دانشمندان و متخصصین معتقدند که غده یا توده سرطانی در محیط هایی که اکسیژن بالاست نمی توانند رشد کنند و ممکن است از بین بروند.

بیشتر بدانید: پی آر پی زانو چیست؟

اثرات اوزون درمانی

تحریک گردش خون:

تحریک گردش خون یکی از اثرات ازون درمانی یا اوزون درمانی است. ازون تراپی می تواند میزان جریان خون در بافت های آسیب دیده را بالا ببرد و اکسیژن قابل توجهی را به این نواحی هدایت می کند به همین دلیل انرژی به مناطق ملتهب می رسد و باعث بهبود می شود. زمانی که گردش خون ایجاد می شود کبد سم زدایی می شود سطح کلسترول و اسید اوریک نیز کاهش پیدا می کند و اجزای جامد موجود در خون را از بین می برد. 

فعال شدن سیستم ایمنی بدن:

این روش درمانی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در بهتر عمل کردن آن نیز موثر باشد. ازون همچنین دارای خواص واکسیناسیون است چرا که تکه های ویروس وقتی تا حدودی از بین می روند محرک های خوبی برای تولید آنتی بادی هستند. 

ضدعفونی کننده:

ویژگی دیگر ازون درمانی خاصیت ویروس کش، قارچ کش، باکتری کش بودن آن است که بسیار قوی نیز عمل می کند.

اوزون تراپی
اوزون تراپی

فواید ازون درمانی

اوزون درمانی یکی از روش های مورد علاقه متخصصین است که استفاده از آن باعث سم زدایی در بدن افراد می شود. ازون یک اکسیژن بسیار واکنش پذیر است که توانایی دارد تا با بیماری ها مقابله کند. مولکول هایی که به صورت طبیعی در اکسیژن هستند به  صورت O2 بوده و دارای فقط دو اتم هستند. ولی مولکول های موجود در ازون O3 هستند و دارای سه اتم اکسیژن. اوزون با همین یک اتم بیشتر باعث افزایش اکسیژن در بدن می شوند و همین موضوع خواص پزشکی را برای اوزون ایجاد کرده است. در تحقیقات علمی عنوان شده است که ازون سلول های بنیادی را تحریک کرده و می تواند بافت ها و غضروف ها را ترمیم کند.

دکتر ناصح یوسفی

عوارض اورون تراپی

روش درمانی اوزون تراپی یکی از روش های درمانی است که عوارضی ندارد و تنها عوارضی که دارد مربوط به همان عوارض تزریق است. این روش درمانی بعد از سالها تحقیقات برای جایگزینی روش کورتون درمانی ایجاد شد و هم اکنون این روش برای درمان دیسک کمر و آرتروز زانو استفاده می شود. 

نتیجه

زمان زیادی است که از اوزون تراپی استفاده می شود و در طول این مدت سازگاری اوزون با بدن و عوارض پائین این روش مورد تائید قرار گرفته است. زمانی که می خواهید این روش درمانی را برای درمان خود انتخاب کنید حتما به مراکزی مراجعه کنید که در این امر تخصص دارند و یا به دکتر متخصص اوزون تراپی مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص اوزون تراپی با ما در ارتباط باشید.

برای دانلود مقاله همه چیز در مورد اوزون تراپی روی لینک کلیک کنید.

 

 

5/5 - (6 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • محمد, 24 آبان, 1402 @ 3:05 ب.ظ پاسخ

    با سلام من برای تزریق پی آر پی زانوی مادرم پیش دکتر رفتم کارشون عالیه

    • مدیر, 24 آبان, 1402 @ 5:59 ب.ظ پاسخ

      سلام
      ممنون از شما

  • وجیه مذکری, 25 آبان, 1402 @ 3:44 ب.ظ پاسخ

    من چندین سال بود درگیر درد زانو بودم و از وقتی برای پی آر پی زانو به دکتر یوسفی مراجعه کردم دردم روز به روز داره کمتر میشه

    • مدیر, 25 آبان, 1402 @ 4:36 ب.ظ پاسخ

      سلام
      متشکریم

  • elham, 25 آبان, 1402 @ 4:28 ب.ظ پاسخ

    من از مراجعه به مرکز پی آر پی دکتر یوسفی کاملا راضی بودم

    • مدیر, 25 آبان, 1402 @ 4:38 ب.ظ پاسخ

      سلام خداروشکر امیدواریم همیشه سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت