علت درد شانه چیست؟ + درمان

علت درد شانه چیست؟

علت درد شانه چیست؟ دلایل مختلفی برای درد در ناحیه شانه وجود دارد و همین امر دامنه حرکتی بیمار را محدود کند. معمولاً به دلیل دررفتگی، پیچ خوردگی یا گیر افتادن شانه و همچنین داشتن بیماری‌های روماتیسمی ممکن است که افراد درد بسیار شدیدی را در این ناحیه تجربه کنند.

خوشبختانه روش‌های درمانی متعددی برای از بین بردن درد بیماران وجود دارد. یکی از این روش‌ها اوزون تراپی شانه است که در بسیاری از کلینیک‌های درمانی انجام می‌شود و مراجعه کنندگان زیادی از آن دارند. در ادامه این مقاله در ارتباط با علل شایع درد شانه و نحوه درمان آن اشاره خواهیم کرد.

شایع‌ ترین علت درد شانه چیست؟

دلایل بسیار زیادی برای درد شانه وجود دارد، اما رایج‌ترین عللی که باعث احساس درد در ناحیه شانه می‌شود را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد:

1- دررفتگی شانه و داشتن بی‌ثباتی

2- جدا شدگی و پیچ خوردگی

3- شانه منجمد یا کپسولیت چسبنده

4- آسیب به دلیل استفاده مکرر از دست

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی شانه چیست؟

5- حالت گیرافتادگی شانه

6- داشتن بیماری‌های روماتیسمی

7- دررفتگی شانه

8- اگر ربات‌های شانه به خاطر فعالیت‌های بیش از حد یا کارهای غیرمعمول کشیده یا پاره شوند می‌تواند باعث احساس درد شدید بیمار شود.

 

شایع‌ ترین علت درد شانه چیست؟
شایع‌ ترین علت درد شانه چیست؟

جدا شدگی یا پیچ خوردگی شانه

از دیگر دلایلی که باعث درد ناحیه شانه می‌شود، زمانی است که ربات‌های شانه پاره یا به صورت کلی یا جزئی از استخوان جدا می‌شوند. این بیماری باعث یک بیماری مزمن تخریبی است که غضروف و غشای مفصل تخریب می‌شود و زمان حرکت استخوان‌ها بر روی یکدیگر باعث گرفتگی شانه خواهد شد. ابتلا به این بیماری در افراد بالای ۵۰ سال است و می‌تواند باعث التهاب و درد شدید شود.

شانه منجمد یا کپسولیت چسبنده

یکی دیگر از عارضه‌هایی که به عنوان علت درد شانه و یا دررفتگی شانه تشخیص داده می‌شود، شانه منجمد است. احتمال دارد مایع سینوویال  در درون مفصل کاهش پیدا کرده باشد. این بیماری شایع‌ترین علت درد شانه است که در صورت عدم مداوا می‌تواند نواحی دیگر را نیز درگیر کند.

از روش‌های مؤثر برای درمان این بیماری که بسیار مورد استقبال مراجعین است، اوزون تراپی شانه منجمد می‌باشد که می‌توانید از طریق در کلینیک‌های معتبر برای درمان اقدام کنید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین مراکز برای تزریق اوزون است. این کلینیک دارای کادر درمانی مجرب بوده می‌توانید تحت نظر بهترین توانبخشان برای برطرف کردن درد شانه اقدام کنید.

درد شانه به دلیل استفاده مکرر از دست

از موارد دیگری که به عنوان علت درد شانه باید به آن توجه کرد، استفاده مکرر از دست است. چرخش زیاد شانه در زوایای مختلف می‌تواند آسیب‌های کوچکی در نواحی شانه را ایجاد کند. در بسیاری از افراد بدون هیچ علت خاصی ممکن است که بیمار را درگیر کند.

بیشتر بخوانید: تزریق گاز اوزون در شانه + فواید

گیر افتادن شانه

زمانی که فشار زیادی از استخوان شانه به بافت‌های نرم زیرین وارد می‌شود، اصطلاحاً گیر افتادن شانه اتفاق می‌افتد و باعث التهاب تاندون می‌شود. در این شرایط بیمار درد شدیدی را احساس می‌کند.

داشتن بیماری‌ روماتیسم

در بیماری روماتیسم سیستم ایمنی به بافت بدن حمله می‌کند. در واقع به جای اینکه بدن با سلول‌های خارجی مبارزه کند، بافت‌های داخلی را به عنوان سلول‌های بیگانه می‌شناسد. 

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

مهمترین علائم شانه درد چیست؟

علت درد شانه می‌تواند به دلیل وجود بیماری‌ها یا آسیب‌های حرکتی و همچنین استفاده مکرر از دست باشد. اما نشانه‌ها و علائم درد شانه درد عبارتند از:

1 -تغییر شکل شانه

2- ایجاد تومور

3- تغییر رنگ و ایجاد کبودی

4- احساس سوزش، خستگی، بی‌حسی و سردی در ناحیه شانه

مهم‌ترین علائم شانه درد چیست؟
مهم‌ترین علائم شانه درد چیست؟

روش های درمان شانه درد

در حال حاضر راه‌های زیادی برای درمان شانه درد وجود دارد و افراد پس از تشخیص پزشک و علت یابی می‌توانند بهترین روش را انتخاب کنند. این روش‌ها شامل فیزیوتراپی، ورزش، ماساژ، طب سوزنی و جراحی هستند. اما یکی از بهترین متدها برای برطرف کردن علت درد شانه، اوزون تراپی شانه است که به آن اشاره خواهیم کرد.

روش اوزون تراپی برای رفع علت درد شانه

اگر علت درد شانه به دلیل آرتروز، پارگی، تاندونیت و… باشد، ممکن است شما به فکر درمان‌های تهاجمی یا جراحی باشید. اما یک جایگزین برای جراحی شانه وجود دارد که به همان میزان می‌تواند مؤثر باشد و آن روش اوزون تراپی شانه است.

در این روش سطح اکسیژن در بدن افزایش پیدا می‌کند و با تزریق مکرر گاز o3 جریان خون در بدن بیمار افزایش پیدا می‌کند و التهابات شانه کاهش می‌یابد. تزریق گاز اوزون در درمان مشکلات مربوط به درد مفاصل و همچنین دردهای عضلانی بسیار مؤثر است.

کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی از مراکز درمانی معتبر تهران است که شما می‌توانید برای انجام مراحل اوزون درمانی شانه به متخصصان این کلینیک مراجعه کنید.

دکتر ناصح یوسفی

 خلاصه مطالب

علت درد شانه چیست؟ درد ناحیه شانه می‌تواند به دلیل آسیب‌های عضلانی یا مفصلی باشد. همچنین افراد ممکن است دچار عارضه‌هایی چون شانه منجمد، آرتروز تاندونیت شانه نیز شده باشند. در این شرایط افراد باید به دنبال درمان و پیدا کردن روش درمانی مؤثر برای کاهش علائم درد باشند.

در حال حاضر روش‌هایی مانند طب سوزنی، جراحی، فیزیوتراپی و… وجود دارد، اما بهترین و کم عارضه‌ترین روش حال حاضر علم پزشکی، اوزون تراپی شانه است که مورد استقبال و توجه بسیاری از مراجعین قرار گرفته و طی چند جلسه نتایج مطلوبی مشاهده کرده‌اند. اگر به دنبال درمان درد شانه از طریق روش اوزون درمانی هستید، می‌توانید به کلینیک prp دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید. پزشکان و توانبخشان این مرکز درمانی می‌توانند طی چند جلسه به کاهش علائم درد بیماران کمک کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

5/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • میلاد شهسواری, 10 دی, 1402 @ 3:48 ب.ظ پاسخ

    سلام. آیا اوزون تراپی کمر عوارضی دارد؟

  • نازنین جنتی, 10 دی, 1402 @ 3:50 ب.ظ پاسخ

    اوزون تراپی صورت چکونه است؟

  • غلامرضا سهامی, 10 دی, 1402 @ 3:52 ب.ظ پاسخ

    اوزون تراپی گردن به چه صورت انجام می گیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت