اوزون تراپی کمر چگونه است؟

اوزون تراپی کمر چگونه است؟

اوزون تراپی کمر یکی از بهترین روش‌ها برای درمان دیسک کمر است. در این روش درمانی از طریق شدت دهی به جریان خون در مفاصل و ایجاد خاصیت ضد التهابی، بافت‌های آسیب دیده‌ ترمیم خواهند شد. هنگام تزریق، گاز اوزون از طریق پوست وارد بدن می‌شود و در نزدیکی ستون فقرات در جایی که درد وجود دارد آزاد خواهد شد.

اوزون درمانی دیسک کمر برای افرادی که دارای فتق دیسک نخاع یا دیگر مشکلات ساختاری ستون فقرات هستند، پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید از طریق مراکز پزشکی معتبر در تهران از این روش برای درمان دیسک کمر خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که مراقبت‌ های بعد از اوزون درمانی کمر بسیار اهمیت دارد تا از عوارض بعدی جلوگیری شود. از آنجا که بسیاری با مزایای اوزون تراپی کمر و عوارض احتمالی آن آشنا نیستند، در این مقاله توضیحات کاملی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

اوزون تراپی کمر چیست؟

👈🏻 افرادی که دارای عارضه فتق دیسک نخاع هستند، از طریق تزریق اوزون به عنوان یکی از روش‌های درمانی جدید می‌توانند به بهترین شکل دردهای مربوط به دیسک کمر خود را بهبود دهند. برخی از افرادی که دچار عارضه دیسک کمر هستند، جراحی را به عنوان آخرین گزینه انتخاب می‌کنند، چرا که در برخی موارد نه تنها با جراحی درد کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه ممکن است عوارض ناشی از آن مشکلات ساختاری ستون فقرات را برای افراد به وجود آورد.  از این رو اوزون تراپی دیسک کمر یکی از روش‌های درمان بدون جراحی باشد.

👈🏻 بیمارانی که در ارتباط با هزینه اوزون تراپی کمر سؤال سول دارند، باید هزینه پرداختی را براساس تعداد دفعاتی که برای درمان به پزشک مراجعه می‌کنند در نظر بگیرند. اما فارغ از میزان هزینه اوزون تراپی، باید به انتخاب متخصصی که کار تزریق اوزون را انجام می‌دهد، توجه داشته باشید.  چنانچه اوزن درمانی دیسک کمر توسط افراد متخصص صورت بگیرد، بسیار می‌تواند در درمان بیماری شما مؤثر باشد.

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد اوزون تراپی کاربرد، عوارض و فواید

 اوزون تراپی کمر چیست؟

هدف از اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

👈🏻 دردهای قسمت ستون فقرات بالاخص کمر مشکلاتی عدیده‌ای را در ستون فقرات ایجاد می‌کند که با روش‌هایی از جمله تزریقات موضعی، فیزیوتراپی و همچنین داروهای خوراکی قابل کنترل است و افرادی که دچار مشکل حاد شده باشند، می‌توانند جراحی را به عنوان آخرین گزینه خود انتخاب کنند، اما نتیجه جراحی همیشه مناسب نیست. همین امر باعث می‌شود بسیاری دنبال یک راه حل مناسب برای درمان بهتر دیسک کمر خود باشند.

👈🏻 افراد بالای ۶۵ سال معمولاً به مرور زمان دچار مشکلات ستون فقرات می‌شوند و همین باعث محدود شدن فعالیت‌های بدنی آنها خواهد شد. در چنین حالتی استخوان‌های ستون فقرات و دیسک‌های غضروفی بین مهره‌های ستون فقرات، عصب‌های نخاعی قرار می‌گیرد.

اوزون درمانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود دیسک کمر و کاهش التهاب‌ها است. در واقع اولین هدفی که در اوزون تراپی دیسک کمر در نظر گرفته می‌شود، کاهش درد التهابات و جلوگیری از پیشرفت بیماری خواهد بود. توجه داشته باشید که تزریق اوزون تراپی برای افرادی که دارای تنگی نخاع یا فتق دیسک هستند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هنگام تزریق اوزون، باید سایر مکمل‌ها از جمله تزریق استروئیدها یا بیهوشی به بیمار تجویز شود تا درد کمر کاهش یابد.

هدف از اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

دوران نقاهت پس از اوزون تراپی دیسک کمر

👈🏻 یکی از مواردی که بیماران باید توجه داشته باشند، مراقبت‌ های بعد از اوزون تراپی کمر است. افراد در هر مرحله از تزریق اوزون، به مدت یک هفته دوران نقاهت دارند و پس از آن می‌توانند در کنار فیزیوتراپی، فعالیت‌های روزانه خود را بدون هیچ محدودیتی انجام دهند. برخی از بیماران نیز از درد بعد از اوزون تراپی کمر شکایت دارند که این امر احتمال دارد به دلیل تزریق توسط افراد غیرمتخصص باشد.

بیشتر بدانید: عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر

👈🏻 کادر پزشکی کلیینک دکتر یوسفی پس از انجام مراحل اوزون درمانی دیسک کمر، تمام مراقبت هایی که پس از انجام هر تزریق باید انجام شود را در اختیار بیماران قرار داده و روند بهبود مراجعین را به طور کامل بررسی خواهند کرد تا دوران نقاهت پس از تزریق را بدون هیچ نوع عارضه ای پشت سر بگذارند. 

دکتر ناصح یوسفی

آشنایی با مراحل اوزون درمانی کمر درد

👈🏻  تزریق اوزون یکی از فرایندهای پزشکی است که از طریق تزریق گاز اکسیژن o3 صورت می‌گیرد. در این روش از گازی که برای درمان پزشکی پایدارتر است، استفاده می‌شود. تزریق گاز اوزان باعث فعال کردن مجموعه‌ای از آنزیم‌ها می‌شود که نقش بسیار موثری در فعالیت پروکسیدها و رادیکال‌های آزاد دارند. 

👈🏻 همین امر باعث بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن می‌شود و برای برطرف شدن علائم دیسک کمر بسیار مناسب است. این تزریق معمولاً با استفاده از داروهای ضد تشویش در داخل رگ‌ها انجام خواهد شد.

عوارض اوزون تراپی کمر

👈🏻 در کنار مزایای اوزون تراپی کمر افراد باید در ارتباط با درد پس از آن و همچنین عوارض اوزون درمانی دیسک کمر آشنایی داشته باشند. تزریق اوزون در ناحیه کمر در بسیاری از موارد بی‌خطر است، اما همیشه افرادی هستند که در ارتباط با عوارض اوزون تراپی کمر سؤال دارند.

👈🏻 یکی از مهمترین مواردی که باعث افزایش نگرانی می‌شودف عوارض جانبی و همچنین ناهماهنگی در مورد تکنیک‌های تزریق اوزون است. اگر این کار توسط متخصص ارتوپد انجام نشود، ممکن است عوارضی چون عفونت ستون فقرات یا همچنین عوارض جانبی از جمله آسیب قلبی و آمبولی ریوی برای فرد داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً به بهترین متخصص این حوزه مراجعه کنید.

👈🏻 چنانچه شما عزیزان به دنبال بهترین مرکز اوزون درمانی دیسک کمر در تهران هستید، کلینیک پزشکی پی ‌آر ‌پی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز است و می‌توانید مراحل تزریق اوزون را بدون هیچ عارضه خطرناکی از طریق تیم متخصص این مجموعه انجام دهید.

مقالات بیشتر: تاثیر اوزون بر دیسک کمر + اوزون تراپی

عوارض اوزون تراپی کمر

مزایای اوزون تراپی کمر

👈🏻 اوزون درمانی در کمر درد یکی از بهترین روش‌های پزشکی برای کاهش التهابات دیسک کمر است و در برخی از مواقع به درمان دیسک بیماران کمک خواهد کرد. در مجموع اوزان درمانی دیسک مزایای زیر را به همراه دارد:

۱- یک روش درمانی بدون درد است.

۲- از بهترین روش درمانی غیرتهاجمی است.

۳- هزینه این روش بسیار پایین‌تر از جراحی است.

۴- این روش بدون نیاز به بستری است.

۵- زمان تزریق اوزون در روند درمان کمتر است.

بیشتر بخوانید: تزریق پی آر پی زانو + مراحل تزریق

مزایای اوزون تراپی کمر

خلاصه مطالب

اوزون تراپی کمر یکی از روش‌های جایگزین جراحی دیسک می‌باشد چنانچه افرادی که مایلند از این روش درمانی استفاده کنند، باید به مراقبت های پس از هر تزریق توجه داشته باشند و مهم‌تر از هر چیز به تیم متخصص مراجعه نمایند، چرا که اگر مراحل تزریق اوزون از طریق افراد متخصص صورت نگیرد ممکن است عوارض جانبی از جمله عفونت ستون فقرات برای افراد داشته باشد.

📎 برای دانلود pdf مقاله اوزون تراپی کمر چگونه است؟  کنید.

 

کلینیک پزشکی دکتر یوسفی یکی از بهترین کلینیک‌ها با داشتن بهترین متخصصان توانبخشی کشور است که می‌توانید بدون هیچ نگرانی مراحل تزریق اوزون را توسط این افراد انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در این مرکز درمانی از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در ارتباط باشید.

5/5 - (8 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • زینب جمشیدی, 13 آذر, 1402 @ 0:10 ق.ظ پاسخ

    با سلام و خسته نباشید. بنده برای اوزون تراپی کمر به دکتر یوسفی مراجعه کردم و واقعا از عملکردشون راضی بودم.

    • مدیر, 13 آذر, 1402 @ 0:10 ق.ظ پاسخ

      سلام سلامت باشید. از شما ممنونیم

  • مجید صیادی, 15 آذر, 1402 @ 0:23 ق.ظ پاسخ

    با سلام. علائم دیسک کمر چیست؟

  • سید مجید محمدی, 20 آذر, 1402 @ 1:43 ب.ظ پاسخ

    من برای اوزون تراپی کمر به دکتر یوسفی مراجعه کردم و از خدماتشون راضی بودم. حتما برای درمان دیسک کمر به ایشان مراجعه کنید.

    • مدیر, 20 آذر, 1402 @ 1:44 ب.ظ پاسخ

      با سلام. ممنون از شما. خداروشکر که راضی بودید. همیشه سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت