سوالات متداول اوزون درمانی شانه

سوالات متداول اوزون درمانی شانه

پاسخ به سوالات متداول اوزون درمانی شانه به بیماران کمک می کند بتوانند تصمیم بهتری برای انتخاب اوزون تراپی شانه نسبت به سایر روش‌های درمانی داشته باشند و اطلاعات مفیدی کسب نمایند. اوزون درمانی شانه یکی از روش‌های مؤثر و کم تهاجم برای درمان عارضه‌های مربوط به تاندونیت شانه، شانه یخ زده، ساییدگی مفصل شانه است. افرادی که می‌خواهند از این روش درمانی استفاده کنند، معمولاً پرسش‌ها و سوالاتی دارند که قبل از انجام مراحل تزریق گاز اوزون مایلند جواب مناسبی دریافت کنند.

اوزون درمانی شانه از سوی پزشکان متخصص توصیه می‌شود و عوارض بسیار کمی دارد. این روش در حال حاضر جایگزین بسیاری از روش‌ها از جمله جراحی می‌باشد. برای آگاهی بیشتر از این روش، در ادامه به سوالات  متداول اوزون درمانی شانه اشاره خواهیم کرد.

سوالات متداول اوزون درمانی شانه در مورد درد تزریق گاز اوزون

یکی از سوالات متداول اوزون تراپی شانه این است که آیا تزریق گاز اوزون درد دارد؟ تزریق اوزون تراپی با سرنگ و نیدل‌های ظریف و مخصوص انجام می‌شود و قبل از تزریق ناحیه تزریق بی‌حس می‌شود و شما هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.

سوالات متداول اوزون درمانی شانه در مورد درد تزریق گاز اوزون
سوالات متداول اوزون درمانی شانه در مورد درد تزریق گاز اوزون

آیا تأثیر اوزون تراپی شانه موقتی است یا دائمی؟

از آنجا که گاز اوزون پزشکی در مفصل تزریق می‌شود، با ترمیم و بازسازی بافت مفصل درد به صورت دائمی کاهش می‌یابد و اختلالات اسکلتی و عضلانی در چند جلسه درمان خواهد شد. اما برخی سؤال دارند که آیا به تنهایی این روش درمانی کافی است؟ باید بگوییم که در کنار درمان به روش اوزون تراپی باید الگوی و سبک زندگی خود را نیز اصلاح نمایید، از افزایش وزن جلوگیری کرده و پیگیر مراحل درمان باشید. پزشکان متخصص اگر صلاح بدانند در کنار اوزون درمانی، روش های دیگر از جمله ورزش‌های خانگی و فیزیوتراپی را برای تقویت عضلات پیشنهاد می‌کنند.

مقالات بیشتر: اوزون تراپی شانه چیست؟

تعداد جلسات اوزون درمانی شانه چقدر است؟

از دیگر سوالات متداول اوزون درمانی شانه، پرسش در مورد تعداد جلسات اوزون درمانی است. پس از اولین جلسه درمانی و بررسی ناحیه مورد نظر می‌توان تعداد جلسات را با توجه به شدت درگیری و نواحی تحت درمان تعیین کرد. چنانچه شانه بیمار دچار آسیب زیادی شده باشد، ممکن است پزسک تعداد جلسات درمانی بیشتری را تعیین کند. 

آیا اوزون تراپی شانه عوارض دارد؟

یکی از سوالات متداول اوزون درمانی شانه این است که آیا این روش، خطر و عارضه ای دارد؟ اوزون تراپی شانه یکی از روش‌های ایمن و بدون عوارض است. در صورتی که توسط متخصصان طب پزشکی مراحل درمان انجام شود، بهترین روش درمانی می‌باشد. چنانچه به کلینیک هایی مراجعه کنید که کادر پزشکی مجربی ندارند، ممکن است درگیر عوارض مختلفی از جمله عفونت یا حتی آمبولی ریه و قلب شوید. از این رو حتما در انتخاب مرکز درمانی خود دقت داشته باشید. 

آیا می‌ توان به جای عمل تعویض مفصل شانه روش اوزون تراپی را انجام داد؟

باید بگوییم که درصد موفقیت این روش بستگی به میزان آسیب دیدگی مفصل دارد. برخی از افرادی که دچار آسیب‌دیدگی شدید شده باشند، روند درمان طولانی‌تری خواهند داشت. در بیماری‌هایی که بافت غضروف شانه از بین رفته باشد، اوزون درمانی شانه می‌تواند تا ۸۰ درصد باعث بهبودی افراد شود.

آیا می‌ توان به جای عمل تعویض مفصل شانه روش اوزون تراپی را انجام داد؟

فواید اوزون درمانی شانه چیست؟

از سوالات  متداول اوزون تراپی شانه در ارتباط با فواید این روش است. اوزون تراپی در مقایسه با دیگر روش‌ها از جمله جراحی مزایای بیشتری دارد. این روش با خواص ترمیمی که دارد، جزو روش‌های درمانی بسیار موفقیت آمیز می‌باشد. اگر شخص هر روز نیز این گاز را تزریق کند، هیچ عارضه‌ای ندارد.

مقالات بیشتر: درمان تاندونیت شانه با اوزون تراپی

هزینه تراپی اوزون تراپی شانه چقدر است؟

اوزون درمانی در مقایسه با دیگر روش‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. بر اساس ناحیه تحت درمان میزان جلسات محاسبه می‌شود و پزشکان متخصص با بررسی کردن این ناحیه و میزان جوابدهی به روش اوزون تراپی، تعداد جلسات و قیمت اوتراپی شانه را در تعیین می‌کنند.

دستورالعمل‌ های پس از تزریق اوزون در مفصل شانه چیست؟

پس از تزریق اوزون حتماً باید یک روز در منزل استراحت کنید.

از بلند کردن هرگونه جسم سنگین و خم شدن به مدت ۴ الی ۶ هفته پس از درمان خودداری کنید.

پس از گذشت دو روز از درمان اجازه فعالیت‌های سبک را خواهید داشت.

در دوره مراقبت‌های پس از اوزون درمانی، تمرینات ورزشی توصیه شده از سوی پزشکان را حتماً انجام دهید.

دستورالعمل‌ های پس از تزریق اوزون در مفصل شانه چیست؟

موارد منع اوزون درمانی شانه چیست؟

علی رغم اینکه اوزون درمانی شانه یکی از بهترین روش‌های درمان است، به افرادی که در شرایط زیر هستند توصیه نمی‌شود:

1- خانم‌های باردار: در حالی که هیچگونه مطالعه در ارتباط با خطر اوزون درمانی برای جنین صورت نگرفته، اما برای اطمینان بهتر است زنان باردار از این روش استفاده نکنند.

2- افراد مبتلا به پرکاری تیروئید: کسانی که غده تیروئید پرکار دارند، ممکن است به درمان واکنش‌ ضعیفی نشان دهند.

مقالات بیشتر: اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه

3- افراد دارای اختلال ترومبوسیتوپنی: این بیماری یک نوع اختلال خون است که در آن مغز استخوان پلاکت کافی تولید نخواهد کرد و به دلیل توانایی بدن در پردازش اکسیژن روش اوزون تراپی منع مصرف دارد.

مسمومیت با الکل: آن دسته از بیمارانی که اوزون درمانی را انتخاب می‌کنند، باید هرگونه از نوشیدن الکل خودداری نمایند.

بهترین کلینیک اوزون تراپی شانه در تهران کدام است؟

یکی از سوالات متداول اوزون درمانی شانه در ارتباط با مراجعه به بهترین کلینیک است. در حال حاضر کلینیک‌های متعددی درمان به روش اوزون تراپی را انجام می دهند. اما توصیه می کنیم به کلینیکی مراجعه کنید که دارای متخصصان توان بخشی با ارتوپدی است، چرا که اگر گاز اوزون به درستی تزریق نشود، ممکن است عوارض جانبی از جمله عفونت و آمبولی قلب و ریه را در پی داشته باشد و آسیب‌های جبران ناپذیر را به بدن بیمار وارد کند.

بنابراین باید حتماً به مرکز درمانی مراجعه کنید که دارای متخصصان باسابقه در حوزه اوزون تراپی شانه هستند. کلینیک دکتر ناصح یوسفی از بهترین کلینیک‌های غرب تهران است که با داشتن کادر متخصص پزشکی فرایند تزریق گاز اوزون را به بهترین شکل انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره و ثبت نوبت می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

دکتر ناصح یوسفی

خلاصه مطالب

سوالات متداول اوزون تراپی شانه به این دلیل از سوی بیماران مطرح می‌شود که مایلند اطلاعات بیشتری راجع به مراحل درمان و همچنین مزایا و عوارض این روش دریافت کنند. اوزون تراپی شانه برای بیمارانی که دچار عارضه‌های ساییدگی شانه، تاندونیت شانه هستند مفید است و از سوی پزشکان متخصص بسیار توصیه می‌شود.

از آنجا که بسیاری از بیماران در ارتباط با این روش درمانی سؤال دارند، در این مقاله سعی کردیم به بسیاری از این سوال‌ها پاسخ دهیم. چنانچه شما بیماران گرامی قصد درمان از طریق روش اوزون تراپی را دارید، می توانید به کلینیک پی‌ آر‌ پی دکتر یوسفی مراجعه کنید تا روند بهبود را تنها پس از چند جلسه مشاهده نمایید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید. 

5/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت