اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه

اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه

اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه است. افرادی که به علت درد شانه دامنه حرکتی محدودی در ناحیه دست دارند، چنانچه به موقع برای درمان درد شانه اقدام نکنند، به مرور زمان با مشکلات دیگری مواجه می‌شوند. غالباً علائم درد شانه همراه با التهاب هستند و موقع استراحت در شب و موقع خواب که بدن بی حرکت است درد تشدید می‌شود. در برخی موافع  بیمار حتی قادر نیست روی شانه خود بخوابد یا ممکن است از شدت درد بیدار شود.

 

 

برای درمان علائم درد شانه، روش‌های مختلفی از جمله فیزیوتراپی و اکسیژن درمانی وجود دارد. اما یکی از روش‌های نوین برای درمان و بهبود التهابات شانه، تزریق گاز اوزون است. در حال حاضر پزشکان متخصص با بررسی نتایج به این نتیجه رسیده‌اند که اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه است. از آنجا که ممکن است در این زمینه سؤالات متعددی داشته باشید، در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

مهمترین علت درد کتف و شانه 

اگر علت درد کتف و شانه به خوبی تشخیص داده شود، می‌توان به موقع برای درمان آن اقدام کرد. علت درد شانه ممکن است به دلیل پارگی تاندون باشد یا به دلیل وجود مشکل در ناحیه گردن، شخص درد زیادی در شانه خود احساس کند.. از این رو تشخیص اولیه پزشک اهمیت دارد. در ادامه به مهمترین دلایل  درد شانه اشاره می‌کنیم:

1- درد ناحیه مفصل شانه به علت تاندونیت عضلات شانه یا بورسیت

2- داشتن شانه درد به دلیل پارگی نسبی یا کامل عضلات چرخاننده شانه

3- درد شانه به علت دردهای ارجاعی مخصوصاً از ناحیه گردن

بیشتر بخوانید: علائم ساییدگی شانه چیست؟

4- درد در قسمت شانه به علت آرتروز مفصل آکرومیوکلاویکولار

5- درد ناحیه شانه به علت پارگی لیگامانها یا نیمه دررفتگی آنها

6- داشتن درد شانه به علت سندرم گیرافتادگی شانه یا impingment

مهمترین علت درد کتف و شانه 
مهمترین علت درد کتف و شانه

درمان درد کتف و شانه

بهترین روش درمانی شانه بیمارانی که درد زیادی در ناحیه کتف و شانه تجربه می‌کنند، معمولاً به دنبال روش‌های درمانی اثرگذار و قطعی هستند. متداول‌ترین روش‌ها برای کاهش نشانه‌ها و علائم درد شانه، اکسیژن درمانی، فیزیوتراپی، در برخی موارد طب سوزنی و لیزر درمانی هستند.

بیشتر بخوانید: اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه

بهترین روش درمانی شانه و کتف روشی است  که با کمترین میزان تهاجم و مداخلات غیرضروری و با هزینه کم، برای مدت طولانی بر روی بدن بیمار مؤثر باشد. در علم پزشکی نوین، یکی از بهترین روش‌ها که بیشترین میزان کاربرد را دارد، تزریق گاز اوزون است. اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه می‌باشد.

درمان درد کتف و شانه
درمان درد کتف و شانه

زمانی که فرد در ناحیه کتف و شانه، دچار محدودیت حرکتی می‌شود، باید روش درمانی را امتحان کند که از طریق آن دامنه حرکتی شانه افزایش یابد. در نتیجه میزان گردش خون و اکسیژن رسانی در این ناحیه افزایش یابد. اوزون تراپی شانه یک روش مؤثر و بدون تهاجم است که در آن با تزریق گاز اوزون به شانه در چند جلسه، بیمار علائم بهبودی را مشاهده می‌کند.

بیشتر بخوانید: شانه یخ زده چیست؟ + علائم

اوزون تراپی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه

مفصل شانه نقش بسیار موثری در حرکت اندام‌های اصلی بدن دارد. این مفصل یکی از انعطاف پذیرترین مفصل‌های بدن است. این مفصل سر استخوان بازو (استخوان هومروس) درون كاسه شانه كه به آن امكان چرخيدن در دامنه وسيعي از حركات را می‌دهد، قرار دارد. میزان استفاده از شانه و فشاري كه به آن وارد می‌آید، باعث می‌شود که این ناحیه يكي از آسيب پذيرترين مفصل‌های بدن باشد.

آسیب به مفصل شانه و کتف زمینه ساز اناوع درد شانه می‌شود. آسیب‌های شایع شانه باعث التهاب تاندون‌ها شده و این امر پارگی عضله روتاتور کاف همراه با اختلال عملکرد، ناپایداری و یخ زدگی شانه و گیرافتادگی کتف و شانه را در پی دارد.

درد می‌تواند در اثر انواع بیماری‌ یا شرایطی که بافت‌های نرم و استخوان‌های اطراف شانه یا اعصاب شانه را درگیر می‌کنند ( از جمله  آرتروز مفصلی، پوکی استخوان یا آرتریت دژنراتیو با خارهای استخوانی ) برای بیمار اتفاق بیفتد.

دردهای ناشی از انواع آسیب‌ شانه را می‌توان با اوزون تراپی درمان کرد. گاز اوزون يك تركيب طبيعي از ترکیب سه‌ اتم اكسيژن است. مولكول اوزون بسيار ناپايدار می‌باشد و خيلي سريع به O2 شكسته خواهد شد؛ اما بي ثباتي این گاز، آن را به عنصری قدرتمند و موثری برای درمان انواع بیماری‌ها تبدیل کرده است. اوزون درمانی شانه یکی از روش‌های بسیار مؤثر جهت درمان شانه درد و روشی بدون تهاجم است. در این شیوه درمانی، گاز اوزون با داشتن میزان 98 درصد اکسیژن به کتف و شانه فرد تزریق می‌شود. اوزون درمانی برای درمان انواع دردهای عضلانی و اسکلتی از جمله درد شانه بسیار توصیه می‌شود.

اوزون تراپی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه
اوزون تراپی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه

درمان دائم درد شانه با اوزون درمانی

مهم‌ترین نکته در مورد اوزون تراپی شانه این است که این روش درمانی نوین، منشأ آسیب بیماری را هدف می‌گیرد. این روش بهترین نوع درمان است. از این رو 75 درصد این احتمال وجود دارد که درهای مزمن به صورت ریشه‌ای و دائم برطرف شوند. اوزون درمانی شانه در کنار دیگر روش‌ها از جمله توانبخشی و فیزیوتراپی، طب سوزنی و دیگر روش‌های درمان طب فیزیکی تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی شانه چیست؟

کادر درمانی کلینیک دکتر ناصح یوسفی با داشتن سال‌ها سابقه در درمان علائم درد شانه  و کپسولیت شانه، از طریق تزریق پی آر پی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان در درمان علائم شانه درد به بیماران کمک کنند. پزشکان متخصص این مرکز درمانی، تزریق گاز اوزون را به صورت مرحله‌ای برای بیماران انجام داده و مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. برای دریافت مشاوره جهت اوزون تراپی شانه می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با متخصصان کلینیک prp دکتر یوسفی در ارتباط باشید. 

دکتر ناصح یوسفی

خلاصه مطالب

اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه است. بیمارانی که به دلیل آسیب یا بیماری، درد شدیدی را در ناحیه شانه تجربه می‌کنند، این امکان را دارند که از طریق روش‌های درمانی مختلف، برای کاهش التهابات شانه و افزایش محدودیت حرکتی این ناحیه اقدام کنند. یکی از کم تهاجم‌ترین روش‌های درمان، اوزون تراپی شانه است که در حال حاضر از سوی پزشکان متخصص بسیار توصیه می‌شود.

برای اینکه اثرات اوزون درمانی را در چند جلسه مشاهده کنید، لازم است به کلینیک‌های معتبر با داشتن کادر مجرب مراجعه کنید تا با هیچ عارضه‌ای مواجه نشوید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین کلینیک‌های تزریق پی آر پی در تهران است و شما می‌توانید مراحل اوزون تراپی شانه را با اطمینا تحت نظر توانبخشان متخصص این مرکز درمانی انجام دهید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.  

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “درمان درد کتف و شانه”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “بهترین روش درمانی شانه بیمارانی که درد زیادی در ناحیه کتف و شانه تجربه می‌کنند، معمولاً به دنبال روش‌های درمانی اثرگذار و قطعی هستند. متداول‌ترین روش‌ها برای کاهش نشانه‌ها و علائم درد شانه، اکسیژن درمانی، فیزیوتراپی، در برخی موارد طب سوزنی و لیزر درمانی هستند”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “اوزون تراپی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “مفصل شانه نقش بسیار موثری در حرکت اندام‌های اصلی بدن دارد. این مفصل یکی از انعطاف پذیرترین مفصل‌های بدن است. این مفصل سر استخوان بازو (استخوان هومروس) درون كاسه شانه كه به آن امكان چرخيدن در دامنه وسيعي از حركات را می‌دهد، قرار دارد”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “درمان دائم درد شانه با اوزون درمانی”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “مهم‌ترین نکته در مورد اوزون تراپی شانه این است که این روش درمانی نوین، منشأ آسیب بیماری را هدف می‌گیرد. این روش بهترین نوع درمان است. از این رو 75 درصد این احتمال وجود دارد که درهای مزمن به صورت ریشه‌ای و دائم برطرف شوند”
}
}]
}

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “VideoObject”,
“name”: “اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه”,
“description”: “اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه”,
“thumbnailUrl”: “https://prpiran.com/wp-content/uploads/2024/01/wewefd.jpg”,
“uploadDate”: “2024-01-07”,
“duration”: “PT1M32S”,
“contentUrl”: “https://prpiran.com/wp-content/uploads/2024/01/ytri.mp4”
}

5/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • هدایت جهانی, 26 دی, 1402 @ 10:44 ق.ظ پاسخ

    آیا اوزون تراپی گردن هم انجام می شود؟

  • سید مجید سیادتی, 26 دی, 1402 @ 10:46 ق.ظ پاسخ

    اوزون تراپی برای مو چگونه انجام می شود؟

  • هلیا سنجری, 26 دی, 1402 @ 10:48 ق.ظ پاسخ

    اوزون تراپی صورت می تواند موثر باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت