اوزون تراپی دیسک کمر چگونه است؟

اوزون تراپی دیسک کمر چگونه است؟

اگر دچار عارضه دیسک کمر هستید و می‌خواهید با کمترین عوارض برای درمان آن اقدام کنید، اوزون تراپی دیسک کمر یکی از بهترین روش‌هاست. اوزون درمانی در علم پزشکی به عنوان یکی از روش‌های درمانی مؤثر به کار می‌رود و تاکنون بیماران زیادی توانسته‌اند از طریق این روش به جای جراحی بهبود یابند.

با توجه به اینکه تزریق اوزون یکی از کارهای تخصصی است، بنابراین سعی کنید به متخصصین طب فيزيكي و توانبخشي مراجعه کنید که در این زمینه دانش کافی دارند، چرا که اگر این کار به درستی انجام نشود، فرد با عارضه‌هایی مانند عفونت ستون فقرات مواجه خواهد شد. در ادامه این مقاله در ارتباط با مراحل اوزون تراپی کمر و مزایای آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

آشنایی با اوزون تراپی دیسک کمر

در علم پزشکی جدید روش‌های متعددی جایگزین جراحی دیسک کمر شده و افرادی که دچار کمردرد، فتق دیسک و نخاع، مشکلات ساختاری ستون فقرات هستند، می‌توانند از این روش‌ها برای بهبود عارضه دیسک کمر بهره ببرند.

یکی از بهترین روش‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌شود، اوزون تراپی کمر است. گاز اوزون به عنوان یک روش مؤثر برای درمان دیسک کمر، از طریق پوست وارد بدن می‌شود و در نزدیکی ستون فقرات در ناحیه درد آزاد خواهد شد.

آشنایی با اوزون تراپی دیسک کمر
آشنایی با اوزون تراپی دیسک کمر

روش تزریق اوزون

یکی از رایج‌ترین روش‌ها تزریق گاز به شکل مستقیم به غضروف دیسک است. این روش باعث کاهش التهابات خواهد شد و برای بررسی وضعیت بیمار تیم متخصص از روش تصویربرداری برای مشاهده گاز زمان حرکت در محل قرارگیری سوزن بهره می‌برند.

مهم‌ترین هدف از انجام اوزون تراپی دیسک کمر، آزادسازی اکسیژن در داخل بدن در بین غضروف‌های دیسک است و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به جای عمل جراحی و پایان دادن به درد دیسک کمر مورد توجه قرار گرفته است.

مقالات بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

مزایای اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

در حال حاضر اوزون تراپی کمر به عنوان یکی از روش‌های جایگزین عمل جراحی در علم پزشکی شناخته می‌شود، چرا که این روش دارای مزایای زیادی بوده و نسبت به عمل جراحی دارای عوارض جانبی کمتری است. از مهمترین مزایای اوزون درمانی دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- بیمار فقط به ۶ ساعت برای بستری شدن در بیمارستان در هنگام تزریق اوزون نیاز خواهد داشت.

۲- این روش باعث تغییر آناتومی ناحیه مورد نظر و همچنین دیسک‌های کمر نخواهد شد.

۳- روش اوزون درمانی کمر یکی از روش‌های بدون درد است.

۴- پس از درمان، بیمار هیچ نیازی به توانبخشی نخواهد داشت.

۵- سرعت بهبود بیمار بسیار سریع است و پس از ۴۸ ساعت می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

۶- اوزون درمانی درد کمر نسبت به دیگر روش‌ها عوارض جانبی کمتری دارد و محل تزریق بعد دچار عفونت نمی‌شود.

۷- هزینه اوزون درمانی نسبت به جراحی بسیار کمتر است.

۸- انجام اوزون تراپی دیسک، بدون درد و خونریزی است.

۹- در روش اوزون تراپی دیسک کمر نیازی به بیهوش کردن بیمار نیست و عوارض ناشی از داروها نیز رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: علائم دیسک کمر خطرناک چیست؟

مراقبت‌ های پس از اوزون تراپی دیسک کمر

برای اینکه از اوزون درمانی دیسک بهترین نتیجه را بگیرید، پس از هر جلسه، باید حتماً مراقبت‌هایی را انجام دهید. چنانچه انجام اوزون تراپی دیسک کمر به روش فلوروسکوپی صورت گیرد، بیمار باید دو ساعت در بیمارستان تحت نظر باشد و استراحت کند.

1- پس از انجام مراحل تزریق اوزون، براساس دستور پزشک بیمار باید مکمل‌های ویتامینی و معدنی را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

2- بیمار باید به مقدار کافی آب مصرف کند تا بدن وی هیدراته شود و سموم از بدن خارج شوند.

3- یکی دیگر از مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی کمر، گرفتن دوش آب ولرم است. این کار بسیار به بهبود دردها التهابات کمر کمک می کند.

4- بعد از هر جلسه فرد بیمار تا سه روز نباید رانندگی کند.

5- برای جلوگیری از عوارض اوزون تراپی کمر بیماری هیچ نوع جسم سنگینی نباید بلند کند.

6- پس از اوزون تراپی در کمردرد، افراد باید ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی آرام را برای بهبود مؤثر خود انجام دهند.

مراقبت‌ های پس از اوزون تراپی دیسک کمر

هزینه اوزون تراپی دیسک کمر

معمولاً هزینه اوزون درمانی دیسک کمر براساس تعداد جلساتی که فرد برای تزریق اوزون نیاز دارد، محاسبه می‌شود. پس از هر جلسه درمانی، میزان هزینه‌های بر اساس تجویز دکتر و دفعاتی که باید تزریق اوزون صورت گیرد، برآورد خواهد شد.

هنگامی که برای اوزون تراپی کمردرد اقدام می کنید، سعی کنید به کلینکی مراجعه کنید که دارای کادر مجرب و متخصص هستند تا در کنار هزینه‌هایی که برای جلسات اوزون درمانی می‌پردازید، علائم بهبودی را مشاهده کنید.

مقالات بیشتر:اوزون تراپی دیسک گردن

چنانچه شما بیماران عزیز بخواهید مراحل اوزون درمانی دیسک کمر را از طریق کلینیک دکتر ناصر یوسفی و خدمات پی آر پی غرب تهران انجام دهید، می‌توانید با شماره‌های موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید.  دکتر ناصح یوسفی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

نکات اوزون تراپی دیسک کمر

۱- اوزون تراپی دیسک کمر یکی از روش‌های جایگزین روش‌های قدیمی درمان است.

۲- در حال حاضر مراکز اوزون درمانی دیسک کمر در غرب تهران از این روش برای بهبود بیماران استفاده می‌کنند.

۳- آن دسته از پزشکانی که در این زمینه تخصص دارند، اوزون درمانی را به عنوان یک روش بسیار مؤثر تأیید  می کند. اغلب متخصصان این روش را برای درمان دیسک کمر پیشنهاد می‌کنند.

۳- زمانی که برای اوزون درمانی دیسک کمر اقدام می‌کنید، مهم‌ترین معیار و فاکتوری که باید به آن توجه نمایید، تخصص افراد است. چراکه اگر این کار توسط متخصصین انجام نشود، ممکن است فرد دچار عوارض بعدی از جمله عفونت ستون فقرات شود.

اگر شما بیماران گرامی می‌خواهید مراحل اوزون تراپی کمر درد را با اطمینان خاطر انجام دهید، می‌توانید به کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه اوزون تراپی دیسک کمر مراجعه کنید. متخصصان این کلینیک با بررسی وضعیت بیمار از عوارض اوزون درمانی جلوگیری می‌کنند. پس از بررسی چنانچه هر کدام از بیماران دچار درد بعد از اوزون تراپی کمر باشند، با ارائه بهترین روش‌ها سعی در بهبود مؤثر بیمار خواهند داشت.

مقالات بیشتر: همه چیز در مورد اوزون تراپی کاربرد، عوارض و فواید

خلاصه مطالب

در حال حاضر روش‌های متعددی جایگزین جراحی دیسک کمر هستند که از جمله این درمان‌ها، می توان به اوزون تراپی دیسک کمر اشاره کرد. افرادی که دچار این عارضه هستند، می‌توانند از طریق این روش درمانی جدید به شکل موثری برای درمان خود اقدام کنند.

در کلینیک‌ های اوزون تراپی دیسک کمر در تهران، مراحل تزریق اوزون زیر نظر متخصصان انجام می‌شود. یکی از بهترین کلینیک‌های پزشکی در زمینه اوزون درمانی کمر، کلینیک پی آر پی دکتر یوسفی است که در هر یک از مراحل درمان مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی کمر را به بیماران ارائه می‌کنند. شما می‌توانید مراحل درمان خود را زیر نظر متخصصین توانبخشی این کلینیک با اطمینان خاطر انجام دهید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

8 دیدگاه ها

  • شیرین جمشیدی, 15 آذر, 1402 @ 0:44 ق.ظ پاسخ

    سلام. من برای اوزون تراپی کمر به مطب دکتر یوسفی مراجعه کردم و واقعا از خدمات ایشون راضی بودم.

    • مدیر, 15 آذر, 1402 @ 0:46 ق.ظ پاسخ

      با سلام خدمت شما. باعث خوشحالی ما است که شما راضی هستید و سپاس از انرژی خوبتون

  • خسرو جودی, 20 آذر, 1402 @ 2:02 ب.ظ پاسخ

    با سلام و خسته نباشید. اوزون تراپی فقط برای دیسک کمر به کار می رود؟

  • طیبه هنیفی, 20 آذر, 1402 @ 2:03 ب.ظ پاسخ

    دیسک گردن هم با اوزون تراپی درمان می شود؟

  • مبینا, 3 دی, 1402 @ 1:40 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید .ممنون از توضیحات عالی شما و آگاهی بخش…بنده 20سال پیش جراحی دیسک کمر 3و4 انجام دادم الان دوباره دیسک 3و 4و 5 بیرون زدگی داره.و همینطور تنگی نخاع دارم.در ناحیه گردن هم یه دیسک دارم.آیا امکان ازون تراپی برای بنده با توجه به جراحی وجود دارد.

    • مدیر, 4 دی, 1402 @ 12:20 ب.ظ پاسخ

      سلام عرض ادب و احترام لطفا با شماره 09192404054 تماس بگیرید
      بفرمایید از سایت پی آر پی ایران هستید مشاوره رایگان میدن خدمتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت