دیسک کمر خفیف چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

دیسک کمر خفیف چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

دیسک کمر خفیف در نتیجه فعالیت‌های شدید روزانه به وجود می آید و افرادی که به علائم اولیه درد در ناحیه دیسک کمر توجه نکنند، مبتلا به دیسک کمر خطرناک خواهند شد. این عارضه در موارد بسیاری همراه با درد است و اگر بیمار در مراحل اولیه برای درمان اقدام نکند، می‌تواند به دیسک کمر پیشرفته تبدیل شود. پزشکان هنگام بروز نشانه‌ های دیسک کمر خفیف، از روش‌هایی غیر از جراحی که غالباً بدون عارضه هستند، بهره می‌برند. اگر دیسک کمر به درمان مقاومت کند، ممکن است مراحل درمان کمی به طول بیانجامد.

از شایع‌ ترین علائم دیسک کمر خفیف احساس بی حسی و ضعف در پاها است و فعالیت های روزانه فرد دچار اختلال می شود. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای درمان دیسک کمر از آن کمک بگیرید، روش اوزون تراپی دیسک کمر است. تزریق اوزون در کلینیک‌های معتبر توسط متخصصان انجام می‌شود و از جمله روش‌های درمانی بدون عارضه است. با توجه به اینکه بسیاری از بیماران در ارتباط با علائم دیسک کمر و نحوه درمان آن آشنایی ندارند، در ادامه این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

درد دیسک کمر خفیف به چه شکل است؟

درد دیسک کمر خفیف به شکل دردهای سیاتیکی است که عمدتاً در ناحیه کمر و در قسمت پایین دو پا حس می‌شود. از عوامل مختلفی که باعث بروز دیسک کمر می‌شوند می‌توان به فشار بیش از حد به کمر، انجام کارهای سخت و سنگین و بالا رفتن سن اشاره کرد.

در کل دردهای دیسک کمر با بیماری‌های ستون فقرات تفاوت دارند. افرادی که مبتلا به این عارضه هستند، هنگام راه رفتن و ایستادن درد شدیدی را در ناحیه کمر خود احساس می‌کنند و برای تسکین درد خود باید تا مدت‌ها استراحت کنند.

یکی از شایع‌ ترین علائم دیسک کمر خفیف، درد در دیسک مهره ۴ و ۵ کمر است. در چنین شرایطی با وجود اینکه همه مهره‌های کمر در مرز آسیب دیدگی و فرسایش هستند، اما مهره‌های ۴ و ۵ بیشتر دچار عارضه می‌شوند و به دلیل تحمل وزن بدن و انعطاف پذیر بودن در معرض بیرون زدگی و پارگی خواهند بود. دردهای دیسک مهره ۴ و ۵ کمی شدیدتر از سایر قسمت‌ها است و با راه رفتن و فعالیت‌ قطعاً تشدید می‌شود.

مقالات پیشنهادی: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

بروز نشانه‌ های دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف تقریباً در بین 70 درصد افرادی که سن بالایی دارند، بروز پیدا می کند. در چنین شرایطی فرد علائم و نشانه هایی را در ناحیه کمر خود حس می‌کند که به بیمار جهت درمان هرچه سریعتر هشدار می دهند.

بروز نشانه‌ های دیسک کمر خفیف همراه با علائمی چون سوزن سوزن شدن و بی‌حسی در ناحیه پا، کمر درد شدید، ناتوانی و ضعف در اندام‌ها و همچنین بروز دردهای سیاتیکی همراه است. قطعاً افرادی که به دنبال درمان دیسک کمر هستند، می‌توانند از روش‌های درمانی بدون عارضه از جمله اوزون تراپی کمر استفاده کنند تا دچار عارضه دیسک کمر خطرناک یا پیشرفته نشوند.

درد دیسک کمر خفیف به چه شکل است؟
درد دیسک کمر خفیف به چه شکل است؟

علائم دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف معمولاً در ناحیه بیرونی دیسک بروز پیدا می‌کند. دیسک کمر در این شرایط هنوز آسیب ندیده و از جای خود خارج نشده است. اما به دلیل ترک خوردگی دچار التهاب شده و دردهای خفیفی در بدن فرد بروز پیدا می‌کند.

از شایع ترین علائم دیسک کمر خفیف می توان به درد در قسمت پاها اشاره کرد، چراکه بیشترین محلی که درگیر می‌شود، همین ناحیه است. با وجود مشاهده علائم زیر بهتر است هرچه سریعتر برای درمان دیسک کمر خود اقدام کنید:

1- بروز احساس درد در قسمت پایین کمر

2- احساس خارش و سوزش در ران پا

3- احساس ضعف پاها و کمر

4- کاهش درد موقع نشستن

5- افزایش درد هنگام ایستادن و راه رفتن

مقالات بیشتر: علائم دیسک کمر خطرناک چیست؟

روش ‌های درمان دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف از بیماری هایی است که می توان راحت آن را درما کرد. ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که برای بهبود درد دیسک کمر چه کار باید انجام داد؟ هنگام مشاهده علائم دیسک کمر در مراحل اولیه به راحتی می توان برای درمان کامل اقدام کرد و اگر بیماران سبک زندگی خود را اصلاح کنند، التهابات ناحیه کمر بسیار کاهش می‌یابد.

از بهترین روش های درمان دیسک کمر خفیف، اوزون تراپی است. از جمله روش‌های دیگر استفاده از مسکن‌ها و شل کننده‌های عضلانی است که به عنوان داروهای ضد التهاب شناخته می‌شوند و برای درمان دیسک کمر بسیار کمک کننده هستند. اما اگر می‌خواهید عارضه دیسک کمر به طور دائم در مراحل اولیه درمان شود و جلوی پیشرفته شدن بیماری بگیرید، باید روش موثری را در کنار استفاده از استروئیدها امتحان کنید که اوزون درمانی کمر بهترین گزینه است.

روش ‌های درمان دیسک کمر خفیف
روش ‌های درمان دیسک کمر خفیف

اوزون تراپی دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف را باید از طریق روش‌های بدون عارضه درمان کرد، چرا که روش هایی مثل جراحی وضعیت بیمار را بدتر می کنند. روش اوزون تراپی کمر یکی از بهترین درمان‌‌ها برای جلوگیری از پیشرفته شدن عارضه دیسک کمر است.

اوزون تراپی دیسک کمر، در حال حاضر در کلینیک‌های معتبر برای درمان بیماران استفاده می‌شود. در این روش غیر تهاجمی اکسیژنی که در مفاصل آزاد می‌شود، گردش خون را افزایش می دهد و به این ترتیب تزریق اوزون در چند جلسه باعث کاهش التهابات و درمان فتق دیسک کمر خواهد شد. به دلیل رضایت بسیاری از بیماران پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در کنار روش‌های درمانی دیگر از جمله ماساژ درمانی و فیزیوتراپی، از روش اوزون درمانی بهره ببرید.

کلینیک prp دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین مراکز اوزون تراپی غرب تهران است. شما بیماران گرامی با مراجعه به این کلینیک می‌توانید با اطمینان خاطر مراحل تزریق اوزون را زیر نظر بهترین توانبخشان کشور انجام دهید. برای دریافت نوبت و انجام مراحل تزریق اوزون کافی است با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

دلایل بروز دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف به دلایل متعدد و براساس فعالیت های بیش از اندازه فرد به وجود می آید. در این شرایط از درمان‌های موثر از جمله اوزون درمانی می توان جلوی روند پیشرفت این عارضه را گرفت.

از دلایل بروز دیسک کمر خفیف می توان به موارد مختلفی اشاره کرد. زمانی که در لایه بیرونی دیسک ترک جزئی ایجاد می‌شود، می‌تواند نشانه ابتلاء به دیسک کمر باشد. اما مهمترین علل بروز دیسک کمر موارد زیر هستند:

۱- بلند کردن اشیای سنگین به شکل نادرست: بلند کردن اشیا سنگین و جابجا کردن آنها می‌تواند باعث آسیب دیدن دیسک کمر شود.

۲- فشار عضلانی: از دیگر دلایل بروز دیسک کمر، فشار بیش از حد به ناحیه کمر است. به مرور زمان این فشار می‌تواند باعث آسیب دیدن دیسک‌ها شود.

 دلایل بروز دیسک کمر خفیف
دلایل بروز دیسک کمر خفیف

 

۳- نشستن نامناسب بر روی صندلی نامناسب: نشستن روی صندلی غیر استاندارد می‌تواند باعث ابتلاء به دیسک کمر شود.

۴- افزایش سن: معمولاً با افزایش سن برخی از عضلات خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند و این موضوع شامل حال دیسک‌های کمر نیز می‌شود.

۵- رگ به رگ شدن کمر

۶- ترک خوردگی دیسک کمر

۷- چاقی و اضافه وزن

 

بیشتر بخوانید: دیسک کمر چیست؟

 

خلاصه مطالب

دیسک کمر خفیف معمولاً با افزایش سن و همچنین انجام فعالیت‌های شدید و پرفشار ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید در مراحل اولیه این عارضه را درمان کرده و از پیشرفته شدن آن جلوگیری کنید، باید در کنار اصلاح سبک زندگی و روش‌هایی مانند ماساژ درمانی از روش‌های درمانی بدون عارضه کمک بگیرید تا مهره‌های دیسک کمر به بهترین شکل‌ ترمیم و درمان شوند.

 

 

از روش‌های درمان دیسک کمر خفیف که در علم پزشکی حال حاضر دنیا بکار می‌رود و تدثیر چشمگیری در روند بهبود بیماران دارد، اوزون تراپی است. این روش معمولاً در درمان دیسک کمر بسیار توصیه می‌شود و افراد می‌توانند با چند جلسه تزریق اوزون علائم درمان را مشاهده کنند. یکی از بهترین مراکز اوزون تراپی تهران، کلینیک دکتر ناصح یوسفی است. متخصصان ارتوپد و توانبخشی این کلینیک می‌توانند در زمان کوتاهی دیسک کمر را درمان کرده و روند پیشرفته شدن این عارضه را متوقف کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت