پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد

پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد

پی آر پی زانو یک راه حل مناسب یا نامناسب؟ اگر شما هم یکی از بزرگسالانی هستید که مبتلا به درد زانو هستند، بیش از هر کسی می دانید که این وضعیت مزمن چقدر بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد. از درد و سفتی در صبح تا کاهش تحرک که باعث می‌شود فعالیت‌هایی را که زمانی از آن لذت می‌بردید کاهش دهید، درد زانو می‌تواند به شدت کیفیت زندگی شما را مختل کند.

علاوه بر این، درمان‌های مرسوم برای درد زانو یا آرتروز زانو گاهی اوقات در تسکین و بهبود احساس و عملکرد شما کوتاهی می‌کنند. خوشبختانه پی آر پی زانو، یک جایگزین کاملاً طبیعی و بدون جراحی است که از پلاکت‌های فوق غلیظ شما برای تسکین استفاده می‌کند و ممکن است پی آر پی زانو همان چیزی باشد که برای بازگرداندن زندگی خود به آن نیاز دارید.

آیا  تزریق پی آر پی زانو جواب می دهد؟

برخی آزمایش های تصادفی‌ نشان داده‌اند که درمان با پلاسمای غنی از پلاکت مؤثر نیست. اما برخی آزمایش های بالینی نیز وجود دارند که استفاده از آن را تایید کرده است. خون شما حاوی فاکتورهای رشد هستند و دانشمندان بر این باورند که تزریق فاکتورهای رشد PRP از خون شما به ناحیه آسیب دیده به بافت ها کمک می کند تا بوسیله تولید سلول های تازه، خود را ترمیم کنند.

بنابراین تزریق PRP زانو می تواند به معکوس کردن آسیب بافتی موجود کمک کند. شواهد در مورد استفاده از PRP برای درمان درد زانو هنوز تایید نکرده است که این یک گزینه ایمن و موثر است یا خیر و مطالعات نتایج متناقضی را به همراه داشته است. طبق بررسی سال 2019، در حالی که بسیاری از مطالعات استفاده از آن را تایید می کنند، بسیاری دیگر می گویند تزریق PRP هیچ تاثیری ندارد.

در سال 2017، 14 آزمایش تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را با مجموع 1423 شرکت‌کننده انجام شد. نتایج نشان داد که PRP زانو ممکن است به مدیریت درد مرتبط با بیماری های زانو کمک کند. مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا PRP می تواند گزینه مناسبی برای مدیریت درد ناشی از بیماری های زانو باشد، مورد نیاز است.

 

پی آر پی زانو
پی آر پی زانو

 

بیشتر بدانید: کاربرد تزریق پی آر پی + مزایا و معایب

روند درمان به روش پی آر پی

ابتدا پزشک مقدار کمی خون از بازوی شما می گیرد. سپس نمونه خون را در یک دستگاه سانتریفیوژ قرار داده تا اجزای آن جدا شود و یک سوسپانسیون غلیظ از پلاکت ها در پلاسما بدست آید. در این مرحله، تغییرات در روش ممکن است منجر به غلظت‌های متفاوت اجزای مختلف شود. در مرحله بعد پزشک زانوی شما را بی حس می کند و PRP را به فضای مفصلی زانو تزریق می کند. پس از مدتی استراحت، می توانید به خانه بروید. باید ترتیبی دهید که شخصی شما را به خانه برساند، زیرا ممکن است بعد از تزریق پی آر پی درد و سفتی ایجاد شود.

دوران نقاهت بعد از تزریق پی آر پی زانو:

پس از تزریق پی آر پی زانو پزشک توصیه های به شما می کند که عبارتند از:

  • در سه روز ابتدایی هر 2 تا 3 ساعت به مدت 20 دقیقه روی زانو یخ بگذارید.
  • برای کمک به مدیریت درد، تیلنول را مصرف کنید
  • از NSAID ها مانند ایبوپروفن اجتناب کنید، زیرا ممکن است اثر PRP را مسدود کنند
  • استراحت کافی داشته باشید و از فعالیت هایی که بر زانوی شما سنگینی می کند اجتناب کنید

ممکن است لازم باشد برای چند روز از عصا استفاده کنید تا وزن روی زانوی خود را کاهش دهید. توصیه های پزشک خود را در مورد قرار ملاقات های بعدی رعایت کنید.

prp ایران
prp ایران

خطرات تزریق PRP

پی آر پی زانو  از خون خود شما استفاده می کند، بنابراین متخصصین می گویند که کاملا بی خطر است. با این حال تزریق به مفصل زانو می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، از جمله:

  • عفونت موضعی
  • درد در محل تزریق
  • آسیب عصبی در محل تزریق

با این حال محققان خاطرنشان کردند که این موارد غیر اختصاصی بوده و از عوارض جانبی سایر تزریق‌ها مهم‌تر نیستند. قیمت پی آر پی زانو می تواند بالا باشد و بیمه ها ممکن است آن را پوشش ندهند. قبل از شروع کار، متوجه شوید که چقدر هزینه دارد.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

چه چیزی بر اثربخشی تزریق PRP تاثیر می گذارد؟

اثربخشی درمان پلاسمای غنی از پلاکت به عوامل مختلفی بستگی دارد، که عبارتست از:

  • سلامتی کامل شما
  • میزان آسیب دیدگی
  • نداشتن بیماری زمینه ای
  • آماده سازی برای پی آر پی زانو

تزریق پی آر پی  زانو بهتر از جراحی است

در مواجهه با درد مزمن مفاصل، بسیاری از افراد برای تعویض مفصل زانو خود جراحی را انتخاب می کنند، به خصوص اگر فیزیوتراپی اثری نداشته باشد. با این حال، هر عملیاتی با خطراتی همراه است. بسیاری از روش‌هایی که ممکن است بیمار به جای تزریق PRP انجام دهد، می‌تواند منجر به پیامدهای نامطلوب جدی شود. طبق موارد دیده شده، برخی از مشکلات مربوط به جراحی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عوارض مربوط به بیهوشی، مانند حمله قلبی یا سکته مغزی
  • عفونت در نواحی تحت تاثیر جراحی
  • خونریزی بیش از حد، که می تواند داخلی یا خارجی باشد
  • از دست دادن حس
  • لخته شدن خون
  • واکنش‌های نامطلوب ناشی از داروها و درمان‌های مراقبت‌های بعدی
  • فلج شدن

 

بیشتر بدانید: ماندگاری پی آر پی زانو

حتی با وجود این خطرات عمده، تضمینی برای موثر بودن عمل جراحی نیست. به همه این دلایل، قبل از در نظر گرفتن این اقدام تهاجمی، PRP زانو را به عنوان یک دوره درمانی در نظر بگیرید.

دکتر ناصح یوسفی

نتیجه

نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو نشان می دهد که این روش برای درمان مناسب است و می توان از شر درد زانو با استفاده از روش پی آر پی زانو خلاص شد. اما نکته اینجاست که بیمار برای اینکه تزریق پی آر پی ایران را به خوبی انجام دهد باید به طور دقیق و با تمرکز بالا مراکز پی آر پی ایران، مراکز پی آر پی تهران و سایر شهر ها را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند در طی درمان خیالی آسوده داشته باشد.

پی آر پی دکتر یوسفی یکی از مراکز خوب پی آر پی تهران به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی دکتر یوسفی فیلم تزریق پی آر پی در این مرکز را مشاهده کرده و نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی در یکی از بهترین مراکز پی آر پی غرب تهران را بخوانید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

 


 

برای دانلود مقاله پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد روی لینک کلیک کنید.

4.8/5 - (30 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • فرشید, 24 آبان, 1402 @ 6:04 ب.ظ پاسخ

    پی آر پی زانو پیش دکتر یوسفی واقعا تاثیر گذار و خوبه کار و تجربه دکتر واقعا عالیه

    • مدیر, 24 آبان, 1402 @ 6:06 ب.ظ پاسخ

      با سلام
      این نظر لطف شماست

  • سید رضا ابطحی, 1 آذر, 1402 @ 0:42 ق.ظ پاسخ

    ممنون بابت برخورد خوب شما. تزریق پی آر پی زانو را تازه انجام دادم و درد زانوهام هر روز کمتر میشه

    • مدیر, 1 آذر, 1402 @ 0:43 ق.ظ پاسخ

      از شما ممنونیم که مارو انتخاب کردید. شما هر جه سریعتر به بهبودی کامل دست پیدا میکنید.

  • بابک شقایقی, 13 آذر, 1402 @ 6:16 ب.ظ پاسخ

    با سلام. من برای درمان زانو دردم تزریق پی آر پی را انجام دادم و واقعا از دکتر یوسفی ممنونم که این عمل را برای بنده انجام دادند.

    • مدیر, 13 آذر, 1402 @ 6:18 ب.ظ پاسخ

      سلام. خوشحالیم که راضی هستید. از شما سپاسگذاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت