پی آر پی زانو + عکس و فیلم

پی آر پی زانو

🟢 پی آر پی زانو یک روش درمانی نوین برای بهبود آسیب‌های زانو است. در این روش از سرم غنی ‌شده از پلاکت خون بیمار استفاده می‌شود. پلاکت‌ها که حاوی فاکتورهای رشد و پروتئین هستند، در ترمیم بافت‌های آسیب دیده نقش اساسی دارند و افرادی که زانو درد شدید دارند، می‌توانند طی چند جلسه درمانی روند بهبود و کاهش علائم زانو درد را مشاهده کنند. عکس پی آر پی زانو میتونه در روند درمان به شما خیلی کمک کند.

استفاده از روش PRP می‌تواند بهبود عملکرد مفصل و عضلات را تسریع بخشد و در کاهش درد محل آسیب مؤثر باشد. این روش به دلیل استفاده از پلاکت‌های خون بیمار، به عنوان یک درمان ایمن بدون بروز واکنش‌های آلرژی و انتقال بیماری شناخته می‌شود. کلینیک پی آر پی زانو دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین مراکز تزریق پی آر پی به صورت ایمن است و شما بیماران گرامی می وتانید برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه تزریق پی آر پی زانو با متخصصان این کلینیک در ارتباط باشید.

🔵 تأثیر تزریق پی آر پی زانو

تحقیقات نشان می‌دهد که تزریق پی آر پی در زانو به‌ طور مؤثر در درمان آرتروز زانو درجه 2 و 3 استفاده می‌شود و تا 9 ماه پاسخ مثبت در بیماران ایجاد می‌کند. بیماران پس از یک تا دو سال همچنان از کاهش درد زانو که نتیجه این روش درمانی است خبر می‌دهند.

تزریق پی آر پی توسط FDA تأیید شده و از تخریب غضروف مفصلی سالانه ۴ تا ۶ درصد جلوگیری می‌کند. تزریق PRP زانو نه تنها به تسکین رانو درد شدید و کاهش مصرف مسکن در طول زمان منجر می‌شود، بلکه از تشدید آرتروز زانو نیز پیشگیری می‌کند.

تعداد تزریقات و فواصل بین آنها به صورت فردی تعیین می‌شود، اما معمولاً 3 تزریق به فواصل 1 تا 2 هفته یا حتی 1 ماه صورت می‌گیرد. اثرات درمانی پی آر پی در زانو حداکثراً تا 3 هفته بعد از تزریق آغاز می‌شود. این روش از سلول‌های فعال خون بیمار برای ترمیم ضایعات مفصلی استفاده می‌کند و اثرات مثبت آن دائمی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو + فیلم پی آر پی زانو

موارد ممنوع تزریق پی آر پی در زانو

تزریق پی آر پی در زانو در موارد زیر توصیه نمی‌شود:

1- وجود عفونت فعال در محل تزریق

2- اختلالات پلاکت و انعقادی

3- داشتن اختلالات ایمنی به ویژه کانسر

4- کم‌خونی شدید

لطفاً قبل از انجام هر نوع درمان، با پزشک خود مشورت کنید تا وضعیت شخصیتان ارزیابی شود و تصمیم مناسبی برای درمان زانو درد خود بگیرید.

موارد ممنوع تزریق پی آر پی در زانو

🔵 نکات مهم پی آر پی زانو

در رابطه با پی آر پی زانو، حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- قطع داروهای ضد فعالیت پلاکت مانند آسپرین یک هفته قبل و دو هفته بعد از درمان.

2- تأخیر در انجام پی آر پی تا دو هفته بعد از خوردن کورتن خوراکی و چهار هفته بعد از انجام کورتن داخل مفصلی (نه تزریقات ساده مفصلی).

3- قطع مسکن‌های ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند بروفن، دیکلوفناک، ناپروکسن 48 تا 72 ساعت قبل از تزریق.

4- استفاده از استامینوفن و پمادهای ضد درد قبل و بعد از تزریق مجاز است.

5- هماهنگی برنامه طب فیزیکی و توانبخشی، به ‌خصوص یک هفته بعد از درمان، جهت حداکثری جواب پی آر پی و افزایش تأثیر درمان. داشتن توانبخشی مؤثر قبل و بعد از پی آر پی زانو، موجب رضایت بیشتر بیماران می‌شود.

نکات مهم پی آر پی زانو

🔵 عوارض پس از تزریق پی آر پی در زانو

عوارض پس از تزریق پی آر پی زانو بسیار کم هستند. با این حال، به دلیل رعایت نکردن مسائل استریل و دیگر عوامل، احتمال عفونت وجود دارد. از آنجا که پی آر پی از خون خود فرد تولید می‌شود، خطر عوارض و مشکلات به حداقل ممکن می‌رسد.

هرچند که بعضی از انواع کیت‌های پی آر پی ممکن است خطر عفونت را افزایش دهند. از این رو برای کاهش خطرات PRP زانو حتماً به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: درمان زانو درد با پی آر پی

🔵 کلینیک پی آر پی زانو دکتر ناصح یوسفی

کلینیک پی آر پی زانو دکتر ناصح یوسفی به عنوان یک مرکز پیشرو در ارائه خدمات پی آر پی، از کیت‌های خارجی با غلظت پلاکت بالا بهره می‌برد. در این کلینیک کیت‌های استاندارد با کنترل دقیق عفونت برای اطمینان از بهترین نتایج درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

🚹 پزشکان متخصص کلینیک پی آر پی دکتر یوسفی با دقت و مهارت بالا، تزریق پی آر پی و دیگر فرآیندهای مربوط به این روش را انجام می‌دهند و شما می‌توانید با خیال آسوده برای درمان زانو درد شدید اقدام کنید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پی آر پی زانو می‌توانید با شماره تماس کلینیک دکتر ناصح یوسفی در ارتباط باشید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

🔵 نظرات در مورد PRP زانو

نظرات بیماران نشان می‌دهد که اکثریت افراد با آرتروز درجه 1 و 2 زانو و پارگی نسبی منیسک زانو پس از درمان با PRP زانو، تأثیر مثبتی را احساس کرده‌اند. این رضایت شامل کاهش درد و بهبود عملکرد مفصل می‌شود.

مهم‌ترین نکته این است که نتایج به مدت ماندگاری طولانی‌تر ادامه داشته و معمولاً بیماران با تجربه مثبت از این روش درمانی خود حداقل نظرات منفی را اعلام می‌کنند. در این میان تنها درصد کمی از بیماران تأثیر زیادی از این روش درمانی مشاهده نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد

🔵 عکس پی آر پی زانو ( فیلم )

بیماران زیادی قبل از مراجعه به مراکز درمانی مایلند در جریان فرایند تزریق پی آر پی قرار گیرند. از این رو مشاهده فیلم و عکس‌های تزریق پی آر پی بسیار کمک کننده است. در ادامه فیلمی از روند تزریق پی آر پی در زانو را ارائه کرده‌ایم. عکس پی آر پی زانو میتونه در روند درمان به شما خیلی کمک کند.

 

 

🛑 خلاصه مطالب

پی آر پی زانو به عنوان یک روش درمانی نوین و مؤثر در کاهش علائم زانو درد شدید، ترمیم بافت‌های مفصلی و بهبود عملکرد زانو شناخته می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که این روش می‌تواند در موارد آرتروز زانو و صدمات منیسک بهبود چشمگیری ایجاد کند. با توجه به اینکه پی آر پی از خون بیمار به عنوان منبع مواد ترمیمی استفاده می‌کند، عدم وجود واکنش‌های آلرژی و انتقال بیماری از جمله مزایای ایمنی این روش درمانی است. عکس پی آر پی زانو میتونه در روند درمان به شما خیلی کمک کند.

جهت انجام تزریق پی آر پی زانو، مهم‌ترین اقدام انتخاب یک کلینیک دارای کادر با تجربه و متخصص در این زمینه است. کلینیک پی آر پی زانو دکتر ناصح یوسفی با استفاده از کیت‌های خارجی با غلظت پلاکت بالا و حفظ استانداردهای استریلیت، به بیماران خدمات پی آر پی باکیفیت را ارائه می‌دهد. با مراجعه به این کلینیک تحت نظر پزشکان مجرب، بیماران می‌توانند از بهترین شرایط درمانی برخوردار شوند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • بهادر جنتی, 16 بهمن, 1402 @ 0:03 ق.ظ پاسخ

    آیا درد زانو با پی آر پی زانو درمان می شود؟

  • نصرت بهمنی, 16 بهمن, 1402 @ 0:04 ق.ظ پاسخ

    آیا مشکلات زانو با پی آر پی درمان می شود؟

  • عطا جهانگیری, 16 بهمن, 1402 @ 0:05 ق.ظ پاسخ

    میزان ماندگاری تزریق پی آر پی زانو چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت