درمان تاندونیت شانه با اوزون تراپی

درمان تاندونیت شانه با اوزون تراپی

در علم پزشکی نوین درمان تاندونیت شانه با اوزون تراپی بسیار توصیه می‌شود. اوزون تراپی یکی از روش‌های بدون تهاجم است که از طریق تزریق گاز اوزون به مفصل شانه، اکسیژن رسانی و افزایش خون شدت می‌یابد و در نتیجه افرادی که دارای این عارضه هستند، پس از چند جلسه روند بهبود را مشاهده خواهند کرد.

 

 

چنانچه شما از درد تاندونیت شانه یا پارگی روتاتورکاف یا دیگر مشکلات مربوط به مفصل شانه رنج می‌برید و به فکر روش جراحی هستید، قبل از هر چیز بد نیست به دنبال روش‌های جایگزین باشید. اوزون تراپی یکی از بهترین روش‌های درمانی جایگزین است که تأثیر زیادی در روند بهبود بیماران دارد. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد درمان تاندونیت شانه با اوزون تراپی توضیح خواهیم داد.

تاندونیت شانه چیست و به چه علتی به وجود می‌آید؟

تاندونیت شانه که به عنوان تاندونیت روتاتورکاف نیز شناخته می‌شود، ناشی از التهابات تاندون دو سر بازو می‌باشد. این عارضه زمانی به وجود می‌آید که استخوان‌های شانه باعث التهاب تاندون شود. درد تاندونیت معمولاً در قسمت سرشانه احساس می‌شود و به پایین بازو نیز شیوع پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: شانه یخ زده چیست؟ + علائم

زمانی که شانه پیچ خورده باشد یا زمانی که بازو از بالای سر حرکت می‌کند، معمولاً این عارضه به وجود می‌آید و علائم آن می‌تواند به مرور زمان شدت یابد. مفصل شانه کاسه مانند است و زمانی که بازو بالا می‌رود، قوس کوراکو آکرومیال در مقابل غشای کاهش دهنده اصطکاک فشرده خواهد شد و تاندون‌ها تحت فشار قرار خواهند گرفت. استفاده مکرر از بازو باعث التهاب و همچنین درد تاندون‌ها می‌شود و مشکلاتی در بیماران بوجود می‌آورد.

تاندونیت شانه چیست و به چه علتی به وجود می‌آید؟
تاندونیت شانه چیست و به چه علتی به وجود می‌آید؟

مهمترین علائم تاندونیت شانه

بیمارانی که در ناحیه شانه دچار درد شدیدی هستند، در حین حرکت با  مشکل می‌شوند و در چنین شرایطی مایلند بدانند که آیا نشانه‌های تاندونیت شانه را دارند. مهم‌ترین علائم این عارضه عبارتند از:

1- درد بسیار شدید شانه

2- کاهش دامنه حرکت شانه

3- کاهش قدرت بلند کردن اجسام

4- صدای نابهنجار در شانه

5- سفتی شانه

نحوه تشخیص تاندونیت شانه

برای تشخیص تاندونیت شانه ابتدا باید با پزشک متخصص در ارتباط باشید تا برای معاینه فیزیکی شما اقدام کند. بررسی آسیب‌ها معمولاً به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به سابقه سلامت شماست. علاوه بر معاینه فیزیکی نیز معایناتی بر روی بیماران انجام می‌شود تا تاندونیت شانه تشخیص داده شود که شامل موارد زیر هستند:

1- سونوگرافی: برای ایجاد تصاویری از اندام‌ها و بافت‌ها

2- ام آر آی: که از امواج رادیویی برای تهیه تصاویر دقیق از اندام‌های داخلی و بافت‌ها کمک گرفته می‌شود.

3- اشعه ایکس: تصاویری از بافت‌های داخلی استخوان‌ها و اندام‌ها را نشان می‌دهد.

نحوه تشخیص تاندونیت شانه
نحوه تشخیص تاندونیت شانه

 

روش‌ های درمان تاندونیت شانه چیست؟

تاندونیت شانه از طریق روش‌های متعددی قابل درمان می‌باشد که متداول‌ترین این شیوه‌ها شامل موارد زیر است:

دارو درمانی

یکی از روش‌هایی که معمولاً برای درمان تاندونیت شانه کاربرد دارد، استفاده از داروهای ضد التهابی است. پزشکان متخصص تزریق کورتیزون با لیدوکائین  به بورس شانه را توصیه می‌کنند و هنگام تزریق برای دو هفته نباید فعالیت‌های شدید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی درمان قطعی شانه یخ زده

روش جراحی

زمانی که پارگی روتاتورکاف اتفاق می‌افتد، برای درمان التهابات شانه باید روش جراحی را انتخاب کنید.

استفاده از کمپرس یخ

یک کیسه یخ را با حوله بپوشد و حداقل دو بار در روز ۲۰ دقیقه بر روی ناحیه درد قرار دهید.

اوزون تراپی و روش‌ های درمان تاندونیت شانه چیست؟
اوزون تراپی و روش‌ های درمان تاندونیت شانه چیست؟

روش اوزون تراپی تاندونیت شانه

یکی از بهترین روش‌هایی که بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند، درمان از طریق اوزون درمانی است که باید تحت نظر متخصصان انجام شود. درمان تاندونیت شانه  با اوزون تراپی از کم تهاجم‌ترین روش‌ها است و در حال حاضر به عنوان یک روش نوین جایگزین روش‌های دیگر بالاخص جراحی توصیه می‌شود.

در هنگام تزریق گاز اوزون، سطح اکسیژن و خونرسانی در بدن افراد افزایش می‌یابد و بیماران تنها در چند جلسه علائم و نشانه‌های بهبودی را مشاهده خواهند کرد.

درمان از طریق تزریق گاز اوزون پزشکی آسیب‌های مربوط به اختلالات اسکلتی و عضلانی را از بین می‌برد. بر اساس یافته‌های پزشکی به کمک این روش ۷۵ احتمال دارد که درد مزمن ناحیه شانه از بین برود. اوزون تراپی باعث انتقال سیگنال‌ها به سلول‌های بنیادی فرد می‌شود و تحریک سلول‌ها آسیب‌های طولانی مدت مفاصل و ماهیچه‌ها را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی شانه چیست؟

از سوی دیگر جریان خون و میزان نیکوتین آدنین دی نوکلئوتید (NAD) در بدن افزایش پیدا می‌کند. این روش در مجموع التهابات بافت‌های ماهیچه را از بین می‌برد و می‌توان از این روش به عنوان یک درمان ایده‌آل استفاده کرد.

برای انجام اوزون تراپی تاندونیت شانه می‌توانید با کلینیک prp دکتر ناصر یوسفی در ارتباط باشید. مشاوران این کلینیک شما را در خصوص نحوه انجام اوزون درمانی تاندونیت شانه و تعداد جلساتی که به درمان نیاز دارید، راهنمایی خواهند کرد.

دکتر ناصح یوسفی

خلاصه مطالب

درمان تاندونیت شانه با اوزون تراپی یکی از بهترین روش‌هایی است که پزشکان متخصص برای کاهش التهابات شانه توصیه می‌کنند. بیمارانی که دچار عارضه تاندونیت روتاتورکاف هستند، در وهله اول ترجیح می‌دهند که از روش‌های دارو درمانی و در نهایت از روش جراحی استفاده کنند. اما یکی از روش‌های جایگزین که به عنوان یکی از روش‌های کم تهاجم و ایمن شناخته می‌شود، اوزون درمانی شانه است که طی چند جلسه با کاهش التهابات قسمت شانه، روند بهبود بیمار تسریع خواهد یافت.

برای انجام اوزون تراپی تاندونیت شانه می‌توانید به کلینیک پی آر پی دکتر ناصر یوسفی به عنوان بهترین کلینیک اوزون درمانی غرب تهران مراجعه کنید. این کلینیک با داشتن بهترین کادر توانبخشی و پزشکان مجرب می‌توانند تنها طی چند جلسه درمانی به بهبود شما بیماران گرامی کمک کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت