پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

🟢 پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد که دچار آرتروز و روماتیسم مفصل زانو هستند، بسیار تاثیرگذار است. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی بانا همراه باشید. چاقی و اضافه وزن تأثیر زیادی بر مشکلات مربوط به زانو از جمله زانو درد شدید، آسیب عصب زانو و… دارد. برخی از افراد نیز پس از مدتی با مشکل آب آوردن زانو مواجه شوند. از آنجا که اضافه وزن، فشار زیادی را بر مفصل زانو وارد می‌کند، افرادی که از دردهای مزمن زانو و زانو درد شدید رنج می‌برند، می‌توانند با روش prp از آسیب و تخریب بیشتر عضلات و ساختار زانو پیشگیری کنند.

در صورت آسیب جدی به مفاصل زانو از جمله ساییدگی و آرتروز زانو، توصیه می‌کنیم برای درمان و تسکین التهابات از طریق این روش اقدام کنید. برای کاهش عوارض تزریق پی آر پی، حتما به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید تا احتمال بروز عفونت و آسیب به اعصاب زانو به حداقل برسد. کادر پزشکی کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران با تزریق ایمن prp و ارائه مراقبت‌های درمانی لازم، به شما در کاهش دردهای مربوط به زانو کمک خواهند کرد.

🔵 کاربردهای پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

تزریق پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد بسیار کمک‌کننده است و دردهای مفاصل و التهاب زانو را از بین می‌برد. پی آر پی زانو نسبت به دیگر روش‌های تزریقی تأثیر بسیار زیادی دارد.اغلب افرادی که دچار اضافه وزن هستند و از مشکل زانو درد شدید و آرتروز رنج می‌برند، نیاز به تعویض مفصل زانو یا جراحی دارد.

مطالعات پزشکی نشان داده که تزریق PRP می‌تواند ترمیم و بازسازی غضروف را تعدیل کند. پی آر پی درمانی موجب می‌شود سلول‌های بنیادی ناحیه آسیب دیده زانو تحریک شده و پس از چند جلسه، غضروف‌های جدید ایجاد شود. از این رو بسیاری از افراد دارای اضافه وزن، در کنار فیزیوتراپی برای درمان، این روش را تجربه می‌کنند. در مجموع کاربردهای پی آر پی درمانی برای افراد چاق شامل موارد زیر است:

1- تسکین التهابات و ورم زانو 

2- کاهش میزان آسیب و تخریب ساختار زانو به دلیل ازدیاد وزن

3- کاهش فشار بر عصب‌های زانو

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای

4- برطرف کردن زانو درد شدید و مزمن

5- کمک به درمان کشیدگی‌های عضلانی و بی‌ثباتی مفصل زانو

6- کاهش آسیب‌های مربوط به اعصاب زانو

کاربردهای پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد | درمان زانو درد شدید
کاربردهای پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد | درمان زانو درد شدید

🔵 ماندگاری پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

به دلیل تأثیر و ماندگاری prp، پزشکان توصیه می‌کنند افراد دارای اضافه وزن و مشکلات مربوط به زانو از جمله آرتروز، کشیدگی عضلات و آسیب به ساختار مفصل زانو، از این روش استفاده کنند. اکثر بیماران پس از اتمام دوره درمان، حدود ۶ الی ۱۲ ماه علائم مربوط به درد و تورم را تجربه نخواهند کرد و می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند. 

اما اگر ساختار زانو به شدت آسیب دیده باشد و ساختارهای تشکیل‌دهنده زانو از بین رفته باشند، یا زانو دچار روماتیسم و آرتروز شده باشد، پی آر پی درمانی فقط برای کاهش التهابات و درد کمک می‌کند. فاکتورهای رشدی که در این ماده طبیعی وجود دارد، باعث افزایش گردش خون و تشکیل رگ‌های خونی جدید و در نتیجه اکسیژن‌رسانی به بافت‌های زانو می‌شود.

علاوه‌بر این prp اثر ترمیم‌کنندگی دارد و تولید سلول‌های غضروفی را تحریک می‌کند. بنابراین پی آر پی  زانو برای افراد با وزن زیاد ماندگاری بسیار بالایی دارد و پس از چند جلسه تزریق می‌توانند تأثیر آن را بر کاهش دردهای خود مشاهده کنند

ماندگاری پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد | درمان زانو درد شدید
ماندگاری پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد | درمان زانو درد شدید

🔵 عوارض پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

افراد چاق به دلیل ازدیاد وزن، بیشتر از سایر بیماران نگران عوارض و خطرات جانبی پی آر پی درمانی هستند. در این روش به این دلیل که از خون افراد استفاده می‌شود، پس از تزریق، خطری سلامتی بیماران را تهدید نمی‌کند؛ اما به دلیل مشکلات مربوط به اضافه وزن ممکن است که تا چند وقت پس از تزریق علائمی مانند آلرژی و حساسیت یا عفونت موضعی را تجربه کنند.

🚹 اگر هم به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا مشکلات قلبی و عروقی مبتلا هستید، حتماً قبل از انجام این روش با پزشک خود مشورت کنید. در مجموع تزریق پی آر پی می‌تواند عوارض نادری مانند عفونت موضعی، در محل تزریق، آسیب عصبی را داشته باشد. برخی از افراد هم تا چند روز پس از اتمام دوره درمان، عوارضی مانند درد و سفتی مفصل زانو، سرگیجه، حالت تهوع، ناراحتی معده، تعریق و سردرد را تجربه می‌کنند. برای اطلاع از عوارض و خطرات احتمالی تزریق پی ‌آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد می‌توانید با کلینیک دکتر ناصح یوسفی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

🔵 اقدامات مهم قبل از تزریق 

پزشکان قبل از شروع جلسات تزریق پی آر پی زانو به بیماران توصیه می‌کنند که دستورالعمل‌های زیر را برای کاهش عوارض prp رعایت کنند:

1- خودداری از مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی به مدت ۲ تا ۳ هفته پیش از تزریق

2- توقف مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن، آسپرین، یا داروهای آرتروز مانند سلبرکس یک هفته قبل از شروع درمان

3- خودداری از مصرف داروهای ضد انعقاد یک هفته قبل از شروع درمان

4- یک روز قبل شروع تزریق مقدار زیادی مایعات بنوشید.

5- مشورت با پزشک در ارتباط با بیماری‌های زمینه‌ای که ممکن است بر روند درمان تاثیرگذار باشد. 

خلاصه مطالب

پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد نسبت به روش‌های دیگر از جمله تزریق استروئیدها موثرتر است. چاقی و اضافه وزن می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب به ساختارهای مفصل زانو، پوکی استخوان، روماتیسم مفصلی و فشار بر تاندون‌های و عضلات زانو شود. برای درمان این عوارض و جلوگیری از هرگونه آسیب بیشتر، توصیه می‌کنیم در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی، تزریق پی آر پی را نیز تجربه کنید.

در این روش با افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های آسیب‌دیده، غضروف‌های جدید سلول‌های جدید ایجاد می‌شود. در نتیجه پس از چند جلسه علائم بهبودی از جمله کاهش درد و التهاب را تجربه خواهید کرد. برای انجام این روش درمانی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران مراجعه کنید. همچنین جهت دریافت وقت مشاوره و نوبت تلفنی با شماره مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت