پی آر پی زانو و درد مفاصل + زانو درد

پی آر پی زانو و درد مفاصل

🟢 برخی از افراد در ارتباط با تزریق پی آر پی زانو و درد مفاصل سوال دارند و مایلند بدانند چطور پی آر پی درمانی به کاهش علائم زانو درد شدید کمک می کند. پی آر پی یکی از روش‌های نوین درمانی است که پلاسمای غنی از پلاکت دریافت شده از خون بیمار، مستقیماً در داخل مفصل زانو تزریق می‌شود. این ترکیب به علت داشتن فاکتورهای رشد و پروتئین‌هایی که برای بازسازی بافت‌های زانو ضروری هستند، باعث‌ترمیم غضروف‌های آسیب دیده و بهبود عملکرد مفاصل می‌شود.

این روش برای درمان درد مفاصل زانو بسیار مؤثر است و باعث تسکین درد و کاهش التهابات می‌شود. در بیمارانی که به دلیل آرتروز نیاز به تعویض مفصل زانو دارند، این روش می‌تواند درمان‌های دیگر را به تعویق به تأخیر بیندازد. برای انجام تزریق پی‌ آر‌ پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید.

🔵 آیا تزریق پی‌ آر‌ پی زانو برای درد مفاصل تأثیر دارد؟

بسیاری از بیمارانی که از آرتروز زانو رنج می‌برند، در ارتباط با تأثیر تزریق پی‌ آر‌ پی زانو و درد مفاصل سؤال دارند. پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که تزریق prp می‌تواند برای دردهای خفیف و متوسط ناشی از ساییدگی زانو و آسیب مفاصل مؤثر باشد. در برخی از بیماران در بازه ۳ تا ۱۲ ماهه اثر تزریق مشاهده می‌شود و پس از چند جلسه تزریق کارکرد مفاصل زانو بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو

 دلیل ناکارآمدی تزریق در درمان برخی از بیماران این است که پزشکان با تکنیک‌های استانداردسازی این ماده آشنا نیستند. چرا که در فرمولاسیون prp یا روش تزریق آن تفاوت وجود دارد. استانداردهای خاص تزریق شامل روش‌های آماده‌سازی پی آر پی، افزودنی‌های مورد استفاده، میزان پی آر پی تزریق ‌شده است. هر چقدر پزشکان با روش تزریق آشنایی داشته باشند، اثربخشی آن برای کاهش درد مفاصل بیشتر است.

آیا تزریق پی‌ آر‌ پی زانو برای درد مفاصل تأثیر دارد؟
آیا تزریق پی‌ آر‌ پی زانو برای درد مفاصل تأثیر دارد؟

🔵 مزایای تزریق پی آر پی زانو برای درمان درد مفاصل

پی آر پی از پلاکت از خون بیمار گرفته می‌شود. به دلیل استفاده از مواد طبیعی یک روش کاملاً بی‌خطر است. از جمله مزایای تزریق پی‌ آر‌ پی زانو برای کاهش درد مفاصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمنی بالا

پی آر پی از خون بیمار تهیه می‌شود. بنابراین محلول بسیار طبیعی است و تزریق آن به ندرت عوارض و خطر جانبی دارد.

کم‌تهاجمی بودن روش درمان

تزریق prp بدون هیچگونه جراحی یا بخیه انجام می‌شود.

کاهش نشانه‌های آرتروز زانو

تزریق پی آر پی، علائم و نشانه‌های ساییدگی زانو را کاهش می‌دهد. به این دلیل که در این محلول فاکتورهای رشد هپاتوسیت و فیبروبلاست سینوویال وجود دارد. از سوی دیگر این محلول به بازیابی مجدد غلظت هیالورونیک اسید کمک می‌کند. در نتیجه آسیب‌های مفصل زانو برطرف می‌شوند.

رفع التهابات مفاصل زانو

تزریق پیاپی یک فرایند اثربخش و ترمیمی سریع است .این رویکرد درمانی زانو درد شدید و ورم و التهابات مفاصل را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد.

جایگزین دارو درمانی

 تزریق پلاسمای غنی از پلاکت برای کاهش دردهای مفاصل بسیار مؤثر است. اگر در ارتباط با تزریق پی آر پی زانو و درد مفاصل سؤال دارید، باید بدانید زمانی که چند جلسه تزریق را انجام می‌دهید، نیاز شما به داروهای مسکن به شدت کاهش می‌یابد. در واقع تزریق پی آر پی زانو و درد مفاصل رابطه مستقیمی با تعداد جلسات درمان دارد. هر چقدر تعداد جلسات تزریق بیشتر باشد، زانو درد شدید سریع‌تر بهبود می‌یابد. 

برای دریافت مشاوره در ارتباط با فرایندو قیمت پی‌ آر‌ پی زانو با کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی غرب تهران در تماس باشید.شماره تماس کلینیک 09039290599

🔵 تزریق پی آر پی در مفاصل زانو برای چه کسانی مناسب است؟

 روش پی آر پی، برای افرادی که آرتروز باعث مختل کردن فعالیت‌های روزمره آنها شده بسیار توصیه می‌شود. افرادی که از درمان‌هایی مانند فیزیوتراپی، تخلیه مانع زانو یا تزریق استروئیدها نتیجه نمی‌گیرند، می‌توانند این روش را امتحان کنند.

به طور مثال برخی بیماران به داروهای ضد التهابی مانند ایبوبروفن بسیار حساسیت دارند و این داروها درد آنها را تسکین نمی‌دهد. در این شرایطی پی آر پی درمانی بهترین گزینه است. اما این روش بیماران زیر مناسب نیست:

1- بیمارانی که دارای عفونت فعال، بیماری‌های پوستی خاص و آنژین ناپایدار هستند.

2- افرادی که دارای اختلالات خونی مانند کم‌خونی و هیپوولمی شدید (کم‌حجمی خون) هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش درمان زانو درد در سالمندان با پی آر پی زانو

3- بیماران دارای اختلالات پلاکت مانند ترومبوسیتوپنی، نقص عملکرد پلاکت اکتسابی یا بیماری فون ویلبراند

4- افرادی که از طریق داروهای ضدانعقاد تحت درمان هستند و نمی‌توانند درمان را متوقف کنند.

تزریق پی آر پی در مفاصل زانو برای چه کسانی مناسب است؟
تزریق پی آر پی در مفاصل زانو برای چه کسانی مناسب است؟

🔵 عوارض تزریق prp در مفاصل زانو

prp یکی از روش‌های کم خطر برای درمان مشکلات زانو است. چرا که این ماده از خون خود بیمار دریافت می‌شود. از این رو احتمال حساسیت یا واکنش سیستم ایمنی به این ماده صفر است. احتمال عفونت در محل تزریق، احساس درد و آسیب‌های عصبی یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی prp است که معمولاً پس از مدتی رفع می‌شود.

🚹 حساسیت به لمس یا کبودی پس از تزریق ممکن است تا چهار روز ادامه داشته باشد. این عوارض بسیار عادی است و با دریافت مراقبت‌های درمانی لازم پس از هر جلسه برطرف می‌شوند. برای تزریق ایمن پی‌ آر پی توصیه می‌کنیم به کلینیک دکتر ناصح یوسفی با داشتن مجرب‌ترین کادر پزشکی مراجعه کنید. 

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

برخی از بیماران در ارتباط با تزریق پی آر پی زانو و درد مفاصل سؤال دارند و مایلند بدانند این روش چطور به درمان مشکلات مفصلی زانو کمک می‌کند. پی آر پی از روش‌های کم خطری است که در آن پلاسمای غنی از پلاکت از خون بیمار تهیه می‌شود. به همین دلیل این ماده طبیعی کمترین عوارض جانبی را دارد و باعث تسکین درد و بازسازی بافت‌های آسیب دیده زانو می‌شود.

افرادی که دچار آرتروز و ساییدگی زانو هستند و از محدودیت حرکتی مفصل زانو رنج می‌برند،  بهتر است در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی، این درمان را نیز دنبال کنند. برای انجام مراحل تزریق پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک prp در غرب تهران مراجعه کنید. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید و در صورت داشتن هرگونه سؤال، پاسخ لازم را از پرسنل این کلینیک دریافت نمایید.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت