هزینه درمان پی آر پی زانو

هزینه درمان پی آر پی زانو

هزینه درمان پی آر پی زانو به میزان آسیب دیدگی بیمار، تعداد ویزیت ها و تعداد تزریق ها بستگی دارد. بیمار هر وقت که برای ویزیت به پزشک معالج رجوع می کند باید هزینه ویزیت را پرداخت کند. تجهیزات استفاده شده برای درمان نیز یکی از عوامل تعیین قیمت به حساب می آید. بنابراین نمی توان به طور دقیق هزینه درمان پی آر پی زانو را مشخص کرد.

هزینه درمان پی آر پی زانو چقدر است؟

هزینه درمان PRP برای درد زانو به دلیل تفاوت در تجهیزات بهداشتی، فناوری های پیشرفته پزشکی و تخصص ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می تواند در سراسر جهان به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برای اینکه بیماران به بهبودی مورد نظر برسند ممکن است تعداد جلسات بیشتری را برای درمان به پزشک مراجعه کنند که این امر در افزایش هزینه کلی اثر گذار خواهد بود.

قیمت های درمان پی آر پی در کشور های توسعه یافته مانند آمریکا بسیار بالا است ولی هزینه درمان پی آر پی در کشورهای در حال توسعه مانند ایران بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از کشورهای توسعه یافته است. به همین دلیل درمان پی آر پی زانو در کشورهای در حال توسعه بسیار مقرون به صرفه تر از کشورهای دیگر است.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به دلیل اینکه روشی کاملا جدید است احتمال دارد خیلی از شرکت های بیمه هزینه درمان به روش پی آر پی را پوشش ندهند. بنابراین کل هزینه ها باید از طرف خود بیمار پرداخت شود که همین امر باعث می شود بیمار تحقیقات بیشتری را در مورد این روش درمانی انجام دهد.

 

هزینه درمان پی آر پی
هزینه درمان پی آر پی

عوامل موثر در هزینه درمان پی آر پی

هزینه درمان برای دو بیمار در یک کلینیک ممکن است با یکدیگر برابر نباشد چرا که شرایط مختلف بیماران با یکدیگر باعث ایجاد تفاوت می شود. عواملی که این تفاوت ها را ایجاد می کنند عبارتست از:

محل سکونت بیمار:

مکانی که مرکز پی آر پی مورد نظر بیمار در آن قرار دارد می تواند بر قیمت پی آر پی زانو تاثیر بگذارد چرا که هزینه های زندگی در مناطق مختلف یکسان نیست. وقتی مرکز درمانی در نقاط بالای شهر قرار داشته باشد هزینه های جاری آن مرکز نیز بالا می رود و همین امر باعث می شود تا در قیمت پی آر پی زانو تاثیر بگذارد. همان طور که می دانید هزینه زندگی در این مناطق شهر بالاست. 

میزان و تعداد تزریق:

هزینه درمان پی آر پی زانو به تعداد تزریق برای درمان آسیب دیدگی های زانو بستگی دارد. در کل برای درمان به 2 یا 3 تزریق بیشتر نیاز نخواهد شد اما تشخیص این موضوع بسته به نظر پزشک است. پزشک تشخیص می دهد که چه تعداد تزریق کافی و موثر است. پس هر چه تعداد تزریق بیشتر باشد هزینه درمان پی آر پی نیز بیشتر خواهد شد.

کیفیت لوازم و خدمات:

زمانی که بیمار به یک مرکز درمانی خوب و با کیفیت مراجعه می کند باید این را بداند که هزینه های درمانی نیز بالا می رود. اگر پزشک معالج شما در طول درمان از فناوری های نوین نیز استفاده کند هزینه های درمان شما افزایش پیدا می کند. اما باید این را بدانید که استفاده از خدمات و تجهیزات مناسب و پیشرفته بهبود سریع تر، ایمنی بالاتر، عوارض کمتر و درمان بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

دکتر ناصح یوسفی

اضافه کردن مواد معدنی:

بعضی بیماران ممکن است مقدار پلاکت خون کافی را در خون خود نداشته باشند. در این صورت پزشک از مواد تقویتی برای افزایش کیفیت پلاسمای خون استفاده می کند. بنابراین به دلیل افزودن این مواد تقویتی هزینه درمان پی آر پی نیز افزایش می یابد.

میزان تخصص پزشک معالج:

میزان تخصص پزشکی که انتخاب می کنید نیز در هزینه شما موثر است. پزشکی که در حوزه فعالیت خود خبره و حرفه ای باشد و میزان رضایتمندی بیماران از او بالا باشد نشانگر نتیجه درمان بهتر و عوارض کمتر است. بنابراین مراجعه به همچنین پزشکی طبیعتا هزینه بالاتری را در بر می گیرد.

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

مدت ماندگاری پی آر پی 

زمانی که پی آر پی به مفصل زانو تزریق می شود روند بهبودی آغاز می شود. پی آر پی به ترمیم بافت های آسیب دیده، تولید سلول ها جدید و جلوگیری از پیشرفت روند تخریب کمک می کند. همچنین تزریق PRP در کاهش درد و التهاب، افزایش کیفیت زندگی و قدرت حرکت موثر خواهد بود. مدت زمان ماندگاری مواردی که ذکر شد بین 6 تا 9 ماه در بدن است.

قیمت پی آر پی
قیمت پی آر پی

 

چه کسانی برای تزریق پی آر پی مناسب هستند؟

تزریق PRP زانو برای افرادی که تازه دچار درد زانو و آرتروز شده اند و میزان سلامتی خوبی دارند می تواند مناسب باشد. اشخاصی که مناسب تزریق PRP زانو هستند عبارتند از:

  • شخصی که روزمرگی زندگی را به دلیل درد زانو از دست داده
  • با انجام فیزیوتراپی به نتیجه نرسیده باشد

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

نتیجه

در این مقاله به عواملی که در قیمت پی آر پی زانو تاثیر می گذارند پرداختیم. عوامل موثر در هزینه درمان پی آر پی زانو را بررسی کردیم. مراکز پی آر پی تهران که مجوز رسمی دارند دارای یک قیمت واحد نیستند. چرا که موقعیت مکانی مراکز پی آر پی تهران مشخصا در یک منطقه نیست. به طور مثال هزینه درمان پی آر پی در یک مرکز پی آر پی غرب تهران با یک مرکز پی آر پی در شمال تهران برابر نیست.

اگر چه تمامی مراکز درمانی پی آر پی ایران بسیار پیشرفته و مدرن هستند. ولی باز هم تفاوت هایی وجود دارد. تجهیزاتی که در مراکز پی آر پی ایران استفاده می شود می تواند وجه تمایز این مراکز باشد. مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یکی از مراکز خوب پی آر پی غرب تهران به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی ایران برای دریافت نوبت و مشاوره اقدام کنید.

برای دانلود مقاله هزینه درمان پی آر پی زانو روی لینک کلیک کنید.

4.9/5 - (38 امتیاز)

10 دیدگاه ها

  • رامتین محمد رضایی, 30 آبان, 1402 @ 11:53 ق.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر ممنون از آقای دکتر واقعا دیگه راحت می تونم ورزش کنم

    • مدیر, 30 آبان, 1402 @ 12:19 ب.ظ پاسخ

      خواهش میکنم در خدمتیم

  • افسانه شریفی, 30 آبان, 1402 @ 11:54 ق.ظ پاسخ

    یکبار فقط یکبار رفتم پیش آقای دکتر و تمام درد زانوم از بین رفت ولی باز هر ۲ ماه یکبار خودم میرم پیششون تا ببینن میشکلی نباشه ممنون

    • مدیر, 30 آبان, 1402 @ 12:19 ب.ظ پاسخ

      ممنون از شما

  • آزیتا مسلم, 30 آبان, 1402 @ 11:55 ق.ظ پاسخ

    پی آر پی زانو بهترین نوع درمان زانو درده واقعا عالیه ممنون

    • مدیر, 30 آبان, 1402 @ 12:08 ب.ظ پاسخ

      ممنون از شما

  • محمد علیاری, 30 آبان, 1402 @ 2:06 ب.ظ پاسخ

    با سلام خیلی مطلب خوب و مفیدی بود

    • مدیر, 30 آبان, 1402 @ 3:51 ب.ظ پاسخ

      سلام سلامت باشید
      از شما ممنونیم که مطالب سایت پی آر پی ایران را مطالعه می فرمایید.

  • محمدعلی اشراقی, 1 آذر, 1402 @ 0:35 ق.ظ پاسخ

    من واقعا از تزریق پی آر پی در مطب دکتر یوسفی راضی هستم.

    • مدیر, 1 آذر, 1402 @ 0:35 ق.ظ پاسخ

      ممنون بابت اینکه مارو انتخاب کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت