تزریق پی آر پی شانه

تزریق پی آر پی شانه

🟢 تزریق پی آر پی شانه یک روش درمانی کم تهاجم است که برای درمان بیماری‌های عضلانی و آسیب‌های تاندون‌ها به کار می‌رود. در این روش، ابتدا خون فرد گرفته می‌شود و پس از آن مواد تشکیل دهنده خون در طی فرآیندی جدا می‌شوند. در ادامه پلاسمای غنی شده از پلاکت دوباره به ماهیچه‌ها و تاندون‌های شانه تزریق می‌شود. این پلاکت‌ها با آزادسازی فاکتورهای رشد، به درمان و بهبود بافت‌های آسیب‌دیده کمک می‌کنند.

تزریق پی آر پی در شانه باعث افزایش 8 برابری فاکتورهای رشد و بهبود سریع‌تر تاندون‌ها و کاهش درد و التهاب می‌شود. این روش به ‌خصوص برای ورزشکاران و افرادی که به دلیل فعالیت‌های شدید دچار آسیب‌های شانه شده‌اند، بسیار مؤثر است و می‌تواند به بازگشت سریع‌تر به فعالیت‌های روزمره کمک کند.

🔵 مزایای تزریق پی آر پی شانه

تزریق پی آر پی شانه بهترین روش برای برای درمان آسیب‌های شانه است. در این روش از خون بیمار و پلاکت‌های بدن استفاده می‌شود. پس از چند جلسه تزریق، افراد نیازی به عمل جراحی نخواهند داشت و به طور کامل درمان می‌شوند. البته در این رابطه شرایط بیمار را نیز باید در نظر داشت و نمی‌توان با قطعیت گفت که این روش جایگزین عمل جراحی است.

تزریق پی آر پی یکی از روش‌های کارآمد به منظور درمان بسیاری از بیماری‌هاست و در حال حاضر به عنوان یک روش غیرتهاجمی و اثربخش، مورد توجه بیماران بسیاری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز اوزون درمانی غرب تهران

از دیگر مزایای این روش، میزان ماندگاری نتایج تزریق پی آر پی است. بیماران طی چند جلسه با انجام مراقبت‌های خاص، می‌توانند علائم بهبودی را مشاهده کنند و فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهند.

این روش به دلیل استفاده از پلاکت‌های بدن بیمار، کمترین عوارض جانبی را دارد.  از این رو با تحریک فرآیند طبیعی ترمیم بدن، به بهبود سریع‌تر، کاهش درد و التهاب کمک می‌کند. شما می‌توانید در مورد استفاده از روش پی آر پی با پزشک خود مشورت نمایید تا بهترین تصمیم درمانی برای شرایط خاص شما اتخاذ شود.

مزایای تزریق پی آر پی شانه
مزایای تزریق پی آر پی شانه

🔵 پی آر پی شانه برای درمان چه عارضه هایی مفید است؟

تزریق پی آر پی شانه برای بهبود طیف وسیعی از مشکلات و عارضه‌های شانه‌ استفاده می‌شود. برخی از عارضه‌هایی که با این روش قابل بهبود هستند، عبارتند از:

آرتریت یا آرتروز شانه

بیماری آرتروز شانه، موجب تضعیف غضروف می‌شود و فرد در ناحیه شانه، درد و التهاب را تجربه می‌کند. پی آر پی می‌تواند با کاهش سرعت فرآیند التهابی و تحریک تشکیل غضروف جدید، به کاهش درد و التهاب ناشی از آرتریت کمک کند.

درمان شانه یخ‌زده

این بیماری باعث افزایش ضخامت و انقباض کپسول بافت هم‌بند اطراف شانه می‌شود. تزریق پی آر پی با اثر مستقیم در کاهش التهاب و بهبود کپسولیت منجمد می‌تواند در درمان این عارضه موثر باشد.

درمان پارگی روتاتور کاف یا عضلات گرداننده شانه

روتاتور کاف مجموعه ای از عضلات و تاندون‌ها است که به ثبات مفصل شانه کمک می‌کند. پی آر پی می‌تواند با بهبود کیفیت تاندون و عضله، سرعت و سهولت فرآیند التیام‌بخشی را افزایش دهد.

تاندونیت یا التهاب شانه

 تزریق پی آر پی در شانه می‌تواند در بهبود درد، عملکرد و تاندون‌های شانه موثر باشد. افرادی که از طریق این روش تحت درمان قرار می‌گیرند، به مرور زمان شاهد افزایش دامنه حرکتی شانه خود خواهند بود. 

پی آر پی شانه برای درمان چه عارضه هایی مفید است؟
پی آر پی شانه برای درمان چه عارضه هایی مفید است؟

ناپایداری و لق‌شدگی شانه

 تزریق پی آر پی شانه می‌تواند به ترمیم رباط‌های پاره یا کشیده‌ شده مفصل شانه کمک کند و درد و دوره نقاهت را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: مرکز اوزون تراپی دیسک کمر دکتر ناصح یوسفی

سندرم گیر افتادگی یا ایمپینجمنت شانه

 پی آر پی می‌تواند دامنه حرکتی مفصل را افزایش دهد و مشکلات ناشی از گیرافتادگی شانه را به حداقل برساند. برای درمان ایمن از طریق این روش، توصیه می‌کنیم حتما مراحل درمان را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید تا بعدا دچار عارضه‌های جانبی نشوید. 

بورسیت شانه و آماس کیسه‌های مفصلی

تزریق پی آر پی می‌تواند با کاهش التهاب و درد، در درمان بورسیت و آماس کیسه‌های مفصلی موثر باشد.

🔵 تزریق پی آر پی شانه در کلینیک دکتر یوسفی

کلینیک دکتر ناصح یوسفی با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها و تخصص‌های پزشکی، یکی از مراکز معتبر در ارائه خدمات تزریق پی آر پی در شانه است. پی آر پی یک روش درمانی نوین است که از آن برای درمان آسیب های شانه استفاده می‌شود. در این روش، خون از بدن خود فرد گرفته می شود. پس از فرآیند جداسازی نیز، پلاسمای غنی از پلاکت به ناحیه آسیب‌دیده در شانه تزریق می‌شود.

🚹 در کلینیک دکتر ناصح یوسفی با تیمی از متخصصان مجرب و تجهیزات پیشرفته، این روش درمانی با بالاترین استانداردها انجام می شود. این مرکز درمانی با ارائه راهکارهای موثر برای هر بیمار، به بهبود سریع‌تر و کاهش درد ناشی از آسیب‌های شانه کمک می‌کند. از جمله مزایای درمان در کلینیک دکتر یوسفی، استفاده از پلاکت خون خود بیمار، کاهش نیاز به جراحی و به حداقل رساندن عوارض جانبی است. بیماران در این کلینیک می‌توانند با اطمینان کامل از خدمات و تخصص کادر درمان، بهره‌مند شوند. برای دریافت نوبت و مشاوره کافی است با شماره‌های زیر تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

تزریق پی آر پی شانه یکی از روش‌های نوین و موثر در درمان آسیب‌ها و بیماری‌های عضلانی شانه است. این روش درمانی غیر‌تهاجمی، با استفاده از پلاکت‌ها و فاکتورهای رشد موجود در خون خود بیمار، فرآیندهای التیامی را تسریع می دهد و بافت‌های آسیب‌دیده را بازسازی می‌کند. مزیت این روش، عدم نیاز به جراحی است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری از بیماران تبدیل کرده است. به علاوه، این روش با کاهش درد و التهاب، بهبود حرکت و عملکرد شانه را تسریع می‌کند.

در کلینیک دکتر ناصح یوسفی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و تیم متخصص، تزریق پی آر پی با بهترین کیفیت و ارائه مراقبت‌های درمانی پس از هر جلسه انجام می‌شود. اگر می‌خواهید درمان خود را تحت نظر پزشکان مجرب تکمیل کنید، می‌توانید به این مرکز درمانی در غرب تهران مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره در ارتباط با فرایند درمان نیز می‌توانید از شماره‌های مندرج در صفحه اصلی با پزشکان متخصص این کلینیک در تماس باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • میلاد عزیزی, 14 خرداد, 1403 @ 9:44 ب.ظ پاسخ

    مراقبت‌های پس از اوزون تراپی چیست؟

  • طاهر افتخاری, 14 خرداد, 1403 @ 9:45 ب.ظ پاسخ

    علت ابتلا به سیاتیک چیست؟

    • مدیر, 14 خرداد, 1403 @ 9:50 ب.ظ پاسخ

      با سلام
      شما می توانید با مطالعه مقاله سیاتیک چیست؟ به پاسخ سوال خود برسید.

  • امیر سماواتی, 14 خرداد, 1403 @ 9:46 ب.ظ پاسخ

    بهترین کلینیک اوزون تراپی کمر در تهران کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت