درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو

درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو

🟢 درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است. این روش یکی از موثرترین متدهای درمانی است که در کلینیک دکتر ناصح یوسفی انجام می شود و با اثرگذاری بالا در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بیماران و پزشکان قرار گرفته است. اگر روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی به کاهش زانو درد شدید و عملکرد مناسب مفصل زانو کمک نکند، تزریق PRP یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعویق جراحی است.

البته تزریق پی آر پی در زانو باید توسط پزشکان مجرب انجام شود تا خطرات و عوارض جانبی مانند عفونت در بیماران کاهش یابد. برای تزریق پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید و مراحل تزریق را تحت نظر کادر مجرب این کلینیک انجام دهید. پزشکان متخصص این کلینیک تنها در چند جلسه به شما در بهبود مشکلات زانو از جمله آرتروز و ساییدگی، کشیدگی رباط و تاندون‌های زانو کمک می‌کنند.

🔵 درمان درد زانو با تزریق پی آر پی

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که آیا درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است؟ باید اشاره کنیم افرادی که دارای مشکل بافت آسیب دیده زانو و مشکل مفاصل و عضلات زانو هستند، می‌توانند برای تزریق پی آر پی جهت درمان و کاهش التهابات بهره ببرند.

اما اگر افراد بیماران دچار آرتروز یا سائیدگی زانو باشند، این روش تنها می‌تواند به تسکین درد کمک کند و از این طریق تخریب بیشتر بافت‌ها و مفاصل زانو جلوگیری شود.

PRP حاوی مقدار زیادی پلاکت است که از خون بیمار دریافت می‌شود و با وجود فاکتورهای رشد در بازسازی بافت‌های آسیب دیده، بهبود عملکرد مفاصل و کاهش زانو درد شدید بسیار اثرگذار است. این روش درمانی بسیار ایمن می‌تواند به شما در بازگشت به فعالیت‌های روزمره کمک کند.

درمان درد زانو با تزریق پی آر پی
درمان درد زانو با تزریق پی آر پی

🔵 پی آر پی زانو چه کاربردهایی دارد؟

تزریق پی‌ آر پی زانو نسبت به روش‌های دیگر از جمله تزریق استروئیدها بسیار مؤثر است و عمل جراحی یا تعویض مفصل زانو را به تأخیر می‌اندازد. به این ترتیب این روش برای بیمارانی که دچار آرتروز یا التهاب مفاصل زانو هستند، بسیار مفید است. بیمارانی که دچار کشیدگی و آسیب تاندون شده‌اند نیز می‌توانند با تزریق پی آر پی علائم بهبودی را مشاهده کنند. در مجموع پی آر پی زانو در موارد زیر کاربرد دارد:

1- پیچ خوردگی و کشیدگی

2- درد مزمن در مفاصل

3- درمان انواع بیماری‌های اسکلتی عضلانی

4- فشار و پارگی روتاتورکاف

5- درمان آرتروز و ساییدگی مفاصل زانو

6- صدمات رباط صلیبی قدامی

7- تاندونیت و پیچ خوردگی رباط

8- درد مزمن و شدید زانو

9- کشیدگی‌های عضلانی در ناحیه زانو

🔵  تزریق پی‌ آر‌ پی زانو چه مزایایی دارد؟

پی آر پی ماده حاوی پلاکت است که از خون بیمار دریافت می‌شود. به همین دلیل به عنوان یک روش ایمن شناخته می‌شود. افرادی که برای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو اقدام می‌کنند، نسبت به سایر افرادی که از روش‌های مانند تزریق استروئیدها یا جراحی بهره می‌برند، زودتر علائم بهبودی را مشاهده خواهند کرد. از جمله مزایای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: برای زانو درد چی باید بخوریم

ایمنی بالا و کم خطر بودن

پلاسمای غنی از پلاکت که از خون بیمار دریافت می‌شود و بسیار طبیعی است. تزریق این ماده کمترین عارضه و خطر را به همراه دارد.

کاهش علائم آرتروز زانو

تزریق پی آر پی نشانه‌ها و علائم سایدگی زانو را کاهش می‌دهد، چرا که در این پلاکت فاکتورهایی به نام هپاتوسیت و فیبروبلاست سینوویال وجود دارد. پی آر پی به بازیابی میزان غلظت هیالورونیک اسید در زانوها کمک می‌کند. به این ترتیب آسیب‌های مفصلی از بین می‌رود و از پیشرفت ساییدگی زانو جلوگیری می‌کند.

تزریق پی‌ آر‌ پی زانو چه مزایایی دارد؟
تزریق پی‌ آر‌ پی زانو چه مزایایی دارد؟

کاهش تورم و التهابات

تزریق پی آر پی، یک فرایند سریع ترمیمی است که باعث مدیریت درد و کاهش ورم و التهاب می‌شود. افرادی که با مشکل کشیدگی رباط و تاندون زانو مواجه هستند، پس از چند جلسه تزریق، شاهد کاهش تورم و التهابات خواهند بود. 

کاهش مصرف دارو

تزریق پی آر پی برای کنترل درد ناشی از آرتریت زانو بسیار مفید است و وابستگی افراد به داروهای قوی و مسکن را کاهش می‌دهد.

🔵 درمان درد زانو در کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی

 برای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو حتماً باید به کلینیک‌های معتبر با کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید. تزریق پی آر پی فرایند حساسی است که اگر توسط پزشک متخصص انجام نشود، احتمال حساسیت و عفونت در محل تزریق افزایش می‌یابد. گرچه عوارض تزریق پی آر پی  در زانو بسیار اندک است، اما به مراکز طب پزشکی مراجعه کنید که دارای تیم متخصص باشند.

کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی از جمله مراکز معتبر تزریق پی آر پی در غرب تهران است. پزشکان از طریق دستگاه‌های مدرن و پیشرفته مراحل درمان را انجام می‌دهند. با توجه به نوع آسیب دیدگی و میزان زانو درد، تعداد دفعات مورد نیاز تزریق و هزینه آن در هر بیمار متفاوت است.

🚹 از مزایای مهم درمان زانو درد شدید از طریق تزریق PRP در کلینیک دکتر ناصح یوسفی این است که پزشکان متخصص مراقبت‌های ویژه درمانی را پس از هر جلسه به بیماران ارائه می‌کنند. در نتیجه افراد در فاصله کمی از شروع مراحل درمان علائم بهبودی را مشاهده خواهند کرد. جهت دریافت نوبت و اخذ مشاورهای لازم در زمینه تزریق پی آر پی در زانو در این مرکز درمانی، با شماره‌های زیر در تماس باشید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است. PRP حاوی پلاکت‌های خون بیمار است است. این روش به عنوان یکی از بهترین متدهای درمانی در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی کاربرد دارد. از طریق این متد، عمل جراحی و حتی تعویض مفصل زانو را می‌توان به تأخیر انداخت. پی آر پی درمانی باعث کاهش علائم ساییدگی و آرتروز و میزان تورم در ناحیه زانو می‌شود.

برای انجام مراحل تزریق ایمن پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی زانو در غرب تهران مراجعه کنید. کادر پزشکی باسابقه و مجرب این کلینیک با انجام مراحل درمان و ارائه مراقبت‌های ویژه، به بازسازی بافت‌های آسیب دیده زانو و عملکرد بهتر آن کمک خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • رمضان همایی, 5 تیر, 1403 @ 5:23 ب.ظ پاسخ

    چه نوع غذاهایی برای کاهش زانو درد مناسب است؟

  • حسین مجیدی, 5 تیر, 1403 @ 5:26 ب.ظ پاسخ

    از کجا بدانیم دچار سفتی لگن شدیم؟

  • علی قربانی, 5 تیر, 1403 @ 5:30 ب.ظ پاسخ

    تاندونوپاتی چیست؟

    • مدیر, 5 تیر, 1403 @ 5:33 ب.ظ پاسخ

      با سلام
      شما می توانید با مطالعه مقاله تاندونیت چیست؟ به پاسخ سوال خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت